ماشین سازی اراک و چالشهایش

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر” ماشین سازی سازی اراک طبق اعلان بانک مرکزی ۳۰۵.۷۱۵ یورو ، ۱.۹۱۳.۸۸۸ یوآن چین ارز دولتی جهت واردات کالا و خدمات دریافت کرده است و در کنار آن ۱.۲۵۱.۷۹۴ یورو نیز ارز نیمایی گرفته اما با این وجود نشانه های خوبی از این گروه مصادره نمی شود.

کد خبر : 1052
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 دی 1398 - 22:45
ماشین سازی اراک و چالشهایش
Print Friendly, PDF & Email

 

به گزارش “وقت خبر“شرکت ماشین سازی اراک این روزها علیرغم اینکه در بازار بورس حضور پر رنگی داشته اما بررسی صورتهای مالی این گروه حکایت دیگری دارد. این شرکت که در حال حاضر با ترکیب جعفر صفری سنجانی به عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره ، مهران لطفی نائب رئیس هیئت مدیره ، حمیدرضا مالکی ، حسین عابد رئیس هیئت مدیره و مجتبی واحد فعالیت می کند. شرکت مهندسی و ساختمان ماشین سازی اراک ، شرکتهای پایساز ، وست سان ترید ، کنسرسیوم نفت و گاز اکام را به عنوان شرکتهای زیر مجموعه ی خود دارد.

ماشین سازی سازی اراک طبق اعلان بانک مرکزی ۳۰۵.۷۱۵ یورو ، ۱.۹۱۳.۸۸۸ یوآن چین ارز دولتی جهت واردات کالا و خدمات دریافت کرده است و در کنار آن ۱.۲۵۱.۷۹۴ یورو نیز ارز نیمایی گرفته اما با این وجود نشانه های خوبی از این گروه دریافت نمی شود.

هزینه های جذب نشده در تولید این گروه طبق صورتهای مالی ۶۱% نسبت به دوره  ی شش ماهه  ی ۹۸ افزایش پیدا کرده که با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی این میزان افزایش نیاز به چکش کاری دارد.

کاهش ۱۰۰% سرمایه گذاریهای کوتاه مدت ، کاهش تسهیلات مالی ، کاهش سود سهام پرداختنی و نیز ۷۹۷ میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال زیان انباشته همگی حکایت از وضعیتی دارد که در اندازه ی نام ماشین سازی اراک نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.