هدف گذاری مناسب ، دستاورد مناسب

Print Friendly, PDF & Email

گروههای خودروسازی در حال حاضر از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار هستند. صنعتی که همزمان با رشد خود می تواند شرکتهای وابسته به خود را به سمت جلو ببرد

کد خبر : 1180
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 - 13:42
هدف گذاری مناسب ، دستاورد مناسب
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش نبض بازار ، گروههای خودروسازی در حال حاضر از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار هستند. صنعتی که همزمان با رشد خود می تواند شرکتهای وابسته به خود را به سمت جلو ببرد و در واقع وقتی در مورد ارتقای صنعت خودرو در کشور صحبت می کنیم جامعه ی هدف بسیار وسیعی را در بر می گیرد. مدیریت صحیح و کنترل متغیرهای اثر گذار در بازدهی تولید گروههای خودرویی نقش تعیین کننده دارند.

گروه خودروسازی بهمن که از سال ۹۵ قطعه سازی کروز را به عنوان مالک خود می بیند و تا پیش الهی شکیب منصور پورزین را به عنوان مدیرعامل خود می دید روند صعودی چشمگیری را از چند سال پیش آغاز کرده که بدون شک می توان آن را میوه ی حاصل از نهاد نقشه ی راه درست دانست درست مشابه آنچه که در گروه کروز قابل مشاهده است.

مطالعه ی صورتهای مالی گروه بهمن در شش ماهه ی نخست سال ۹۸ اتفاقات خوبی را نشان می دهد که می تواند علاوه بر پایداری پیشرفت را نیز در پی داشته باشد. تحلیل قیاسی و در نظر گرفتن فاکتورهای مهم صورتهای مالی همگی هدف گذاری مناسبی را به عنوان ذخیره ی مطمئن روزهای سخت بازار نشان می دهد.

سود انباشته ی این گروه در پایان شش ماهه ی نخست سال ۹۸ نسبت به شش ماهه  ی نخست سال ۹۷ رشد ۷۵ درصدی دارد و به ۲.۱۸۸ میلیارد ریال رسیده که رشد قابل توجهی در یکسال مالی است.

سود سهام پرداختنی گروه بهمن ۲۱۸% افزایش را در مدت یکسال ثبت کرده است و به ۲.۳۲۰ میلیارد ریال پهلو زد که در مقایسه با بسیاری از همگروهی های خودرویی قابل تأمل است.

دارائیهای این گروه نیز که یکی دیگر از متغیرهای اثرگذار در صورتهای مالی است رشد ۳ درصدی نسبت به پایان سال ۹۷ را داشته که با توجه به فاصله ی زیاد از میزان بدهی ها سیو خوبی دارد.

سودخالص گروه خودروسازی بهمن نیز یکی از بیشترین جهش های چندسال اخیر را داشته و با افزایش ۶۸۲ درصدی در شش ماهه ی نخست سال ۹۸ به ۱۰.۴۶ میلیارد ریال رسید و در کنار سود خالص هر سهم که رشد ۷۰۸ درصدی داشته بهترین اتفاق را برای سهامداران خود به وجود آورده است.

درآمد سود سهام گروه بهمن نیز یکی دیگر از موفقیت های این گروه است که نباید ساده از کنار آن گذشت. با توجه به عوامل زیادی که در استقبال خریداران نمادهای بازار سرمایه نقش دارد افزایش ۸۱ درصدی سود سهام در مدت یکسال قابل تحسین است و باعث شد این نقدار به ۳۴۴ میلیارد و ۶۱۳ میلیون ریال برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.