امتیازات ویژه بانک مجید قاسمی برای برخی نور چشمی ها

Print Friendly, PDF & Email

طبق صورتهای مالی نه ماهه ی ۹۸ این بانک معادل ۹۳ درصد از دارائیهایش بدهی دارد و ۷.۴۷۵ میلیارد ریال هزینه ی مطالبثات مشکوک الوصول را در مارنامه ی نه ماهه ی خود می بیند. اما مطالبات بالای مشکوک الوصول در این بانک ناشی از چیست؟

کد خبر : 1290
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 بهمن 1398 - 15:10
امتیازات ویژه بانک مجید قاسمی برای برخی نور چشمی ها
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“لزوم شفافیت در نظام بانکی کشور از جمله موضوعاتیست که که در شرایط فعلی از اهمیت بسزایی برخوردار است و هرگونه اهمال در آن می تواند به سلامت نظام اقتصادی کشور ضربه های جبران ناپذیری را وارد کند. در این راستا بانکها موظف هستند که در مورد هرگونه شائبه ای پاسخ روشن ارائه دهند تا اولا مردم که ولی نعمتان اصلی مسئولین هستند آگاهی کامل کسب کنند و دوماً هرگونه مسئله ای که می تواند برای نظام بانکی کشور که اقتصاد کشور مبنی بر آن است ، مخاطره ایجاد کند از بین برود. حر کت در این مسیر به خودی خود شفافیت را به وجود می آورد و دیگر مسائل و حاشیه ها نخواهند توانست به تضعیف نظام اقتصادی و پولی کشور بینجامند.

در طرف دیگر ماجرا بدیهی است که اگر برخی از سازمانهای مالی از انجام این مهم خودداری کنند و یا به هردلیلی از پاسخهای روشن شانه خالی کنند طبیعتاً نتیجه ی معکوس حاصل می شود. بانک پاسارگاد از جمله بانکهائیست که در پایان سال مالی ۹۷ مشخص شد بیش از ۹.۳۰۰ میلیارد تومان به شرکتهای وابسته و فرعی خود تسهیلات داده و پسرمدیرعامل نیز موفق به دریافت ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات از بانک پدرش شده این در حالیست که هنوز بانک پاسارگاد توضیح مشخصی در این مسائل ارائه نداده است.

طبق صورتهای مالی نه ماهه ی ۹۸ ، این بانک معادل ۹۳ درصد از دارائیهایش بدهی دارد و ۷.۴۷۵ میلیارد ریال هزینه ی مطالبات مشکوک الوصول را در کارنامه ی نه ماهه ی خود می بیند. اما مطالبات بالای مشکوک الوصول در این بانک ناشی از چیست؟

در روزهای گذشته خبری به دستمان رسید که نشان می دهد که سجاد مخبر پسر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام که مدیرعامل شرکت نسیم سلامت پاسارگاد است ۸۵ میلیارد تومان از بانک پاسارگاد برای شرکت خود وام گرفته اما چون در سال قبل نتوانست اقساط آن را بازپرداخت کند ،  بانک این تسهیلات را استمهال کرده یعنی با تبدیل تسهیلات معوق به تسهیلات جدید، عملا او را از حالت بدهکار خارج کرده است! لازم به ذکر است مجید قاسمی در شرکت نسیم سلامت پاسارگاد ریاست هیئت مدیره را بر عهده دارد.

خبرنگار ما برای اطلاع از صحت و سقم قضیه با بانک تماس گرفت اما تاکنون جواب مشخصی در این باره دریافت نکرده است. در این موضوع سه شائبه مطرح است؛

  1. اگر این موضوع صحت ندارد چرا مطرح شده و چرا بانک جوابیه ای صادر نمی کند؟
  2. اگر این اتفاق نیفتاده چرا مدیران بانک به بخش اخبار و اطلاع رسانی و یا روابط عمومی خود توضیحات مشخصی ارائه نمی کنند تا وقتی رسانه ای این موضوع را پیگیری می کند در اختیارش قرار دهند
  3. اگر این مسئله رخ داده چرا و چگونه؟

و در آخر سؤالی که باید از مدیران این بانک بالاخص شخص مجید قاسمی پرسید این است که آیا همه ی مردم می توانند در شرایطی که نتوانسته اند اقساط خود را پرداخت کنند از چنین انعطاف و امتیاز ویژه ای در بانک برخوردار باشند یا این موضوع مربوط به خواص است؟

بدیهیست هرگونه اطلاعات جدیدی از مدیران بانک در این مورد دریافت شود اطلاع رسانی خواهد شد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.