مصاف نابرابر خودروسازان با افکار عمومی و دلالان

Print Friendly, PDF & Email

خودروسازان در چند وقت گذشته هم به مصاف افکار عمومی رفته اند و هم به مصاف سازمان دهندگان وضعیت موجود که در هر صورت دیوار کوتاه حتما خودروسازی خواهد بود. اما نه منصفانه است که با پیش زمینه درباره ی این موضوع صحبت کرد و نه اخلاقی است که با شنیدن حرفهای برخی در مورد صنعت مادر کشور اینطور قضاوت شود.

کد خبر : 1395
تاریخ انتشار : جمعه 25 بهمن 1398 - 23:45
مصاف نابرابر خودروسازان با افکار عمومی و دلالان
Print Friendly, PDF & Email

 

به گزارش وقت خبر، خودرو به دست مصرف کننده می رسد یا خیر، تولید خودروسازان به اندازه ی تقاضای خریداران خواهد بود یا نه و آیا خودروسازان قادر خواهند بود که انتظارات بازار را برآورده کنند همه موضوعاتی است که باید براساس مستندات به آن پاسخ داد. بالا رفتن قیمت خودرو در حاشیه ی بازار آنقدر حاشیه سازی کرد که رئیس دستگاه قضا به آن واکنش نشان داد و از همه خواست که نسبت به این مسئله تدبیری اندیشه کنند. خودروسازان طی چندوقت گذشته با همه ی تلاشهایی که برای کم کردن قیمت بازار داشتند همچنان در تیررس انتقادات زیادی هستند اما واقعیت اینجاست که باید دید که چه ظرفیتی برای خودروسازان وجود داشته که تنها از آنها انتظار تعدیل قیمت در حاشیه ی بازار وجود دارد؟ خودروسازی کشور درگیر جریانی است که اجازه ی ورود به خیلی ها را نمی دهد جریانی که وقتی دید نمی تواند در داخل کارخانجات خودرویی برای خودش پایگاهی درست کند حالا به جان حاشیه ی بازار افتاده و این بار با بازوی برخی و با تیترهای درشت سعی در التهاب مجدد دارند.

کاهش ۱۰ تا ۱۲ درصدی قیمت خودرو طی چند روز گذشته عده ای را مجبور به اظهارنظرهای غیرکارشناسانه کرده و با نام بردن از دلائل واهی سعی در سیاه نمایی وضعیت موجود می کنند. با تماسهایی که با عده ی زیادی از خریداران خودرویی گرفته شده مشخص شد که خودروهای ثبت نامی به موقع به دستشان رسیده و آمار و ارقام تولید در کارخانجات خودرویی به خوبی نشان از برآورده کردن انتظارات سایر خریداران ثبت نامی دارد. به عنوان مثال در گروه خودروسازی سایپا شاهد افزایش ۱۸۲ درصدی تولید نسبت به سال قبل هستیم. وقتی پیکان انتقادات به سمت خودروسازان گرفته شده باید دید در شرایط موجود چه کسانی منتفع می شوند که با جلو انداختن نام خودروسازان سعی در جهت دادن به افکار عمومی دارند. خودروسازان در چند وقت گذشته هم به مصاف افکار عمومی رفته اند و هم به مصاف سازمان دهندگان وضعیت موجود که در هر صورت دیوار کوتاه حتما خودروسازی خواهد بود. اما نه منصفانه است که با پیش زمینه درباره ی این موضوع صحبت کرد و نه اخلاقی است که با شنیدن حرفهای برخی در مورد صنعت مادر کشور اینطور قضاوت شود. برکسی پوشیده نیست که نفع خودروسازان در تولید بیشتر و عرضه ی آن به بازار است اما وقتی خودروی تولیدی به هر دلیلی پس از تولید و کمی بعدتر پس از ثبت نام به دست مصرف کننده ی واقعی نمی رسد آیا باید از خودروسازان خواست که پاسخگو باشند یا باید از دستگاههای نظارتی خواست که در این باره دایره ی تحقیق و تفحص خود را وسیعتر کنند؟

القای این ماجرا به جامعه که خودروسازان قادر نخواهند بود که به اندازه ی نیاز و ثبت نام خودرو تولید کنند با هرنیتی انجام می شود با واقعیت سازگاری ندارد.آمار تولید خودروسازان که مبنای درست و منطقی است در سامانه های مشخص قرار دارد که برخی با مراجعه به آن می توانند هم با واقعیت رابطه ی بهتری برقرار کنند و هم در اظهار نظر جانب انصاف را بگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.