چرا دولت قرنطینه نکرد؟ آقای روحانی ایکاش صبح جمعه با خبر می شدید

Print Friendly, PDF & Email

مشکل مردم تنها پرداخت اقساط نیست که با یکماه یا دوماه عقب افتادن آسیبی به زندگی و کارشان وارد نشود بلکه کرایه خانه ، اجاره مغازه و هزینه های جاری زندگی همگی از مسائلی هستند که بسیاری از کارگران و صاحبان کسب و کار برای تأمین آنها مجبور به بیرون زدن از خانه و ادامه ی فعالیتها مانند سابق هستند. در کشوری که ۶۰ میلیون نفر بسته ی حمایت معیشتی دریافت می کنند چطور برای ۳ میلیون نفر بسته جبران خسارت ناشی از کرونا واریز شده؟ 

کد خبر : 2323
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 اسفند 1398 - 13:50
چرا دولت قرنطینه نکرد؟ آقای روحانی ایکاش صبح جمعه با خبر می شدید
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“با پیشروی ویروس کرونا در کشور انتظار می رفت که به منظور جلوگیری از سفرهای نوروزی و قطع زنجیره ی انتقال دولت اقدام به قرنطینه ی استانهای درگیر کند. عدم انجام اینکار سبب شد تا در تصاویری که از جاده های مختلف کشور به دستمان می رسد شاهد ترافیک سنگین باشیم. عدم قرنطینه کردن در شرایطی که بیشترین نیاز کشور در این زمان بود تا هم کادر درمان کمی از خستگی هایشان کاسته شود و هم استانهای درگیر ، نوروز کم استرسی را پشت سر بگذارند بدون شک ریشه در سیاستهای اشتباه دولت و در رأس آن تیم اقتصادی دولت دارد.

واقعیت اینجاست که قرنطینه شرایط خاص خود را دارد. وقتی صحبت از محافظت به منظور قطع زنجیره ی انتقال می کنیم به این معنی است که باید ملاحظات خاصی را انجام دهیم. از تأمین هزینه ی خانوار تا سایر مواردی که می تواند در بحث درمانی مؤثر باشد همگی از اقداماتی است که باید در زمان قرنطینه به آن پرداخت. متأسفانه در بودجه ای که ردیف امنیتی درست و درمانی برایش تعریف نشده نباید انتظار داشت که چنین وضعیتی در آن قابل پیش بینی باشد. تأمین هزینه ی خانوار در استانهای درگیر اگر طی ماه گذشته انجام میشد و تدابیری در این استانها اتخاذ میشد که مردم و به خصوص صاحبان کسب و کار از وضعیت معیشتی خود اطمینان داشتند زودتر میشد در این بحران اقدامات پیشگیرانه انجام داد. مشکل مردم تنها پرداخت اقساط نیست که با یکماه یا دوماه عقب افتادن آسیبی به زندگی و کارشان وارد نشود بلکه کرایه خانه ، اجاره مغازه و هزینه های جاری زندگی همگی از مسائلی هستند که بسیاری از کارگران و صاحبان کسب و کار برای تأمین آنها مجبور به بیرون زدن از خانه و ادامه ی فعالیتها مانند سابق هستند. در کشوری که ۶۰ میلیون نفر بسته ی حمایت معیشتی دریافت می کنند چطور برای ۳ میلیون نفر بسته جبران خسارت ناشی از کرونا واریز شده؟

کرونا در شهری مانند ووهان چین باعث شد تا دولت به شدت عبور و مرورها را کنترل کند و نتیجه ی آن فروکش کردن بحران با سرعتی قابل تحسین در این کشور بود. تجربه ی کشورهای درگیر در این بحران می تواند در بخشهایی مورد استفاده قرار گیرد که در آن ضعف داریم. اما مسئله زمانی تأسف بارتر می شود که حسن روحانی در رسانه ی ملی اعلام می کند که قرنطینه نداریم نه الان نه بعداً و نتیجه ی آن متأسفانه تصاویریست که از سفرهای نوروزی می بینیم. آقای روحانی علت قرنطینه نکردن تمهیداتی است که نتوانستید اندیشه کنید وگرنه منطقا در این شرایط باید با اختیاراتی که دارید از سفرهای نوروزی جلوگیری می کردید. وضعیت بیمارستانهای کشور در استانهای درگیر جالب نیست و رشد تصاعدی شمار مبتلایان در برخی استانها به واسطه ی سفرها به این وضعیت بحرانی دامن می زند.

تعطیلی مراکز تفریحی در استانهای مختلف گواهی است بر اینکه بسیاری از استانها ظرفیتهای لازم برای مقابله با این وضعیت را ندارند و اگر دارند مناسب جمعیت خودشان است اما با تأئید حسن روحانی مبنی بر عدم قرنطینه زحمت مدیران استانی چندبرابر خواهد شد و کادر درمانی نیز خسته تر. ایکاش رئیس جمهور باز هم صبح جمعه باخبر میشد تا شاید اینطور راه حلهای بهتری پیدا می کردیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.