۱۰ ​سال حبس برای ناقلان عمدی کرونا در کویت

Print Friendly, PDF & Email

دولت‌های منطقه برای مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ دست به اقدامات پیشگیرانه زده و تنبیهاتی را برای خاطیان و ناقضان مقررات و قوانین وضع شده، درنظر گرفتند.

کد خبر : 2647
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردین 1399 - 20:42
۱۰ ​سال حبس برای ناقلان عمدی کرونا در کویت
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای جهان و بالا رفتن آمار مرگ و میر به دلیل آن، و به تبع آن، رکود اقتصادی در این کشورها، مقامات را بر آن داشته است تا برای جلوگیری از گستردش این ویروس دست به اتخاذ اقدامات تنبیهی برای کسانی کنند که قوانین و مقررات را نقض می‌‌کنند.

۱۰ ​سال حبس برای ناقلان تعمدی کرونا در کویت

کویت یکی از کشورهایی است که از همان ابتدا اقدامات سختی برای ممانعت از سرایت کرونا داشته است. پارلمان این کشور امروز سه‌شنبه (پنج فروردین) با تصویب قانونی اعلام کرد که هر کس از روی عمد موجب انتقال ویروس کرونا شود یا تدابیر احتیاطی برای پیشگیری از شیوع این ویروس را نقض کند، ضمن پرداخت جریمه، مجازاتی تا ۱۰ سال حبس در انتظارش است.

پارلمان کویت همچنین غرامت و مجازات مالی ۳۰ هزار دیناری را برای خاطیان و ناقلان کرونا در نظر گرفته است.

نانواهای اردن، حق ندارند نان را مستقیم به مردم بفروشند

اردن که از دوشنبه این هفته پایتخت خود را با کمک ارتش و نیروهای پلیس کاملا قرنطینه کرده، به نانوایی‌ها دستور داده مستقیماً نان را در اختیار مشتریان قرار ندهند.

وزیر صنایع و تجارت اردن امروز از مهر و موم شدن یک نانوایی در «امان»، پایتخت خبر داد و گفت که هر نانوایی‌ای که مستقیما و بلاواسطه اقدام به فروش نان کند، بسته خواهد شد. این مقام اردنی گفت که با کمک و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط آرد مورد نیاز خبازی‌ها را تهیه کرده و در اختیار آن ها قرار داده ایم و تلاش کرده‌ایم که نان به دم در خانه‌ها فرستاده شود.

به گزارش خبرگزاری عمّون، مقامات اردنی گفته‌اند هر شهروندی موارد تخلف را مشاهده کرد، باید سریعاً به مراجع ذی‌صلاح گزارش دهند؛ چرا که تخطی از مقررات و قوانین، جان شهروندان را به خطر خواهد انداخت.

سوریه قرنطینه جزئی را آغاز کرد

وزارت بهداشت سوریه دو روز پیش از ثبت اولین مرود کرونا در این کشور خبر داد؛ اگر چه این کشور از دور هفته پیش برخی محدودیت‌ها در مرزهای خود اعمال کرد و نهایت مرزها را بست ولی مقامات دولتی تصمیم گرفتن قرنطینه در این کشور را آغاز کنند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که تیم مقابله با کرونا مقررات آمدوشد شبانه در سرتاسر سوریه اعمال کند. این مقررات از فردا (۲۵ مارس/ ۶ فروردین) آغاز خواهد شد و کسی حق ندارد از ساعت شش عصر تا شش صبح از منازل خارج شود. وزارت کشور سوریه مکلف به اجرای این طرح است.

تعطیلی ادارات در هند برای ۲۱ روز

نخست‌وزیر هند هم اعلام کرد که تا ۲۱ روز دیگر همه ادارات در این کشور بسته  شده و ممنوعیت آمد و شد اعمال خواهد شد.

مقررات خرید و فروش در ترکیه

ترکیه نیز علاوه بر ممنوعیت خروج افراد مسن ۶۵ ساله و بالاتر، مقررات فروشی را برای فروشگاه‌هاو مغازه ها اعلام کرده است. بر اساس این مقررات، ساعت کار فروش از ساعت نه صبح تا نه شب است.

فروشگاه‌ها همچنین موظف‌اند تعداد افرادی که می‌توانند بر حسب مساحت فروشگاه خرید کنند را مشخص کرده و آن را در ورودی‌ها نصب کند.

شهرداری‌های ترکیه هم گنجایش و ظرفیت مسافران وسایل حمل و نقل عمومی از قبیل اتوبوس و مترو را به نصف کاهش داده‌اند.

پلیس و نیروهای خدماتی شهرداری‌ها هم موظف‌اند وسایل و مایحتاج شهروندان مسن و نیازمند را تهیه و به در منازل‌ آن‌ها ارسال کنند. این تصمیم با هدف ممانعت از خروج این افراد از خانه‌هایشان گرفته شده است. در برخی از شهرهای ترکیه، شهرداری‌ها به منظور ممانعت از تجمع افراد مسن، صندلی‌ها و نیمکت‌های پارک‌ها و تفرجگاه‌ها را کنده و جمع کرده است.

آمار جدید ابتلا به کرونا در سطح جهان

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با ثت موارد جدید ابتلا به کرونا در بین سربازان خود، شمار آن‌ها را ۱۷۴ نفر اعلام کرد.

خبرگزاری فرانسه امروز گزارش داد که بیش از دو و نیم میلیارد انسان خود را به دلیل کرونا در قرنطینه حبس کرده‌اند.

وزارت بهداشت امارات از ثبت ۵۰ مورد ابتلا به کرونا خبرداد و گفت که شمار مبتلایان به ۲۴۸ نفر رسیده و چهار نفر هم شفا یافته‌اند.

فارس/ نبض بازار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.