امضای قانون افزایش حمایت از تایوان در آمریکا

Print Friendly, PDF & Email

دولت چین در واکنش به تصویب لایحه افزایش حمایت از تایوان در آمریکا اعلام کرد، واشنگتن درصورت عدم تصحیح این اشتباه با واکنش قاطع پکن مواجه خواهد شد.

کد خبر : 2836
تاریخ انتشار : جمعه 8 فروردین 1399 - 18:59
امضای قانون افزایش حمایت از تایوان در آمریکا
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر پس از آن‌که «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا لایحه افزایش حمایت از تایوان را به تصویب رساند، با واکنش تند چین مواجه شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این لایحه که روز پنجشنبه توسط ترامپ به قانون تبدیل شد، از وزارت امور خارجه می‌خواهد که گام‌های برداشته شده در راستای تقویت روابط میان آمریکا و تایوان را به کنگره گزارش کند.

همچنین از این وزارتخانه خواهد خواست، روابط خود را با کشورهایی که «به دنیال تضعیف امنیت و پیشرفت» تایوان هستند، تغییر دهد.

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز جمعه در پاسخ به این اقدام آمریکا گفت چنین لایحه‌ای برخلاف قوانین بین‌المللی است و دخالت آشکار واشگنتن در امور داخلی چین محسوب می‌شود.

شوانگ گفت: «از آمریکا می‌خواهیم اشتباه خود را تصحیح کند و این قانون را عملی نکند و مانع از توسعه روابط میان چین و دیگر کشورها نشود. در غیر این صورت بدون شک با پاسخ قاطع چین مواجه خواهد شد».

چین، تایوان را بخشی از خاک کشور خود می‌داند و خواستار برقراری سیستم «یک کشور، دو نظام» در این منطقه است اما آمریکا با حمایت از دولت ضد چینی حاکم در تایوان تلاش می‌کند مانع از رسیدن پکن به این هدف شود.

آمریکا فاقد روابط رسمی با تایوان است اما تلاش می‌کند با فروش تسلیحات و تصویب قوانین مختلف، اختلافات این منطقه با پکن را افزایش دهد.

آمریکا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.