دستور آمریکا به کارکنان خود برای ترک فوری بغداد و اربیل

Print Friendly, PDF & Email

سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد بیانیه‌ای منتشر و تأکید کرد که کارکنان سفارت این کشور در بغداد و در اربیل، از عراق خارج شوند

کد خبر : 2840
تاریخ انتشار : جمعه 8 فروردین 1399 - 20:15
دستور آمریکا به کارکنان خود برای ترک فوری بغداد و اربیل
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد با انتشار بیانیه‌ای از کارکنان خود در اربیل و بغداد خواست که عراق را ترک کنند.

پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از این سفارت گزارش داد، با توجه به وضعیت امنیتی و اقدامات محدود کننده مسافرت به خاطر ویروس کرونا (کووید-۱۹)، وزارت خارجه آمریکا دستور داده است که کارکنان سفارت این کشور در بغداد و کنسولگری واشنگتن در اربیل، از عراق خارج شوند.

واشنگتن ادامه داد، خدمات مربوط به ویزا در بغداد و اربیل، همچنان در حالت تعلیق قرار دارد و «دولت آمریکا نیز در ارائه خدمات فوق‌العاده به شهروندان ایالات متحده در عراق، توانایی محدودی دارد».

در این بیانیه، تأکید شد، سفارت آمریکا در بغداد برای خدمت‌رسانی به مراجعان، در حالت تعلیق قرار دارد و «از جمله اقدامات لازم‌اجرا این است که در سریع‌ترین زمان ممکن، با پروازهای تجاری، از عراق خارج شد».

ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا پنجشنبه (روز گذشته) ادعا کرد که «صدها سرباز و مربی» خاک عراق را ترک کرده‌اند و مقرهای وابسته به این ائتلاف، به وزارت دفاع عراق تحویل شده است.

در همین ارتباط، «قصی الانباری» فرمانده سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق در استان الانبار واقع در غرب این کشور گفت که نیروهای آمریکایی با انتشا اخبار کذب مبنی بر خروج از پایگاههای الانبار به خاطر شیوع ویروس کرونا، قصد دارند الحشد الشعبی را از این استان بیرون براند.

الانباری تأکید کرد که «نیروهای آمریکایی، از پایگاههای نظامی در الانبار عقب‌نشینی نکرده‌اند، بلکه با اعزام لشکر ۱۰۱ هوابرد، در حال افزایش نیروهای خود هستند».

این فرمانده الحشد خاطر نشان کرد، انتشار چنین اخباری صرفا برای گسترش نفوذ آمریکا در عراق است و نیروهای آمریکایی قصد دارند با دور کردن الحشد الشعبی، خلأهای امنیتی برای داعش در الانبار ایجاد کنند.

فارس/

آمریکا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.