ارسال تجهیزات نظامی آمریکا به بزرگترین میدان نفتی سوریه

Print Friendly, PDF & Email

نظامیان تروریست آمریکایی از طریق هوایی، تجهیزات نظامی و لجستیکی به میدان نفتی العمر واقع در شرق استان دیرالزور سوریه ارسال کردند.

کد خبر : 3266
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 فروردین 1399 - 20:23
ارسال تجهیزات نظامی آمریکا به بزرگترین میدان نفتی سوریه
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . منابع خبری معارض سوری از هلی‌برن نظامیان تروریست آمریکایی در شرق استان دیرالزور واقع در شرق سوریه خبر دادند.

پایگاه خبری «عنب» گزارش داد که یک هواپیمای نظامی، از طریق هلی‌برن، محموله خود را در نزدیکی پایگاه نفتی «العمر» در شرق دیرالزور تخلیه کرده است.

عنب تأکید کرد که این عملیات، اواخر شامگه شنبه (روز گذشته) صورت گرفته است.

به گزارش این پایگاه، ترورریست های آمریکایی از طریق هلی‌برن، برای پایگاههای نظامی خود در شرق دیرالزور تجهیزات نظامی و لجستیکی ارسال کردند؛ پایگاه‌هایی که با وجود مخالفت و محکومیت شدید دولت قانونی سوریه، در شرق و شمال شرق این کشور،  همچنان در حال فعالیت است.

این در حالی است که ائتلاف آمریکا موسوم به ضد داعش، توپخانه دوربرد در پایگاه خود در نزدیکی میدان نفتی العمر ارسال کرده بود.

همزمان با ارسال این تجهیزات، چند کامیون متعلق به تروریستهای آمریکا از منطقه کردستان عراق وارد استان حسکه در شمال شرق سوریه شدند.

پایگاه خبری «الخابور» در صفحه خود در فیسبوک گزارش داد که دهها کامیون آمریکایی وارد مناطق شمالی و شرقی سوریه شده است.

این کامیونها حامل تجهیزات لجستیک، خودروی زرهی و مهمات بود. بار این کامیونها در پایگاههای «قسرک» (۲۵ کیلومتری شمال حسکه) و پایگاه «الشدادی» (۶۰ کیلومتری جنوب حسکه) تخلیه شده است.

اهمیت نفت سوریه برای آمریکا بر هیچ کس پوشیده نیست؛ چرا که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا صراحتا اذعان کرد که برای «حفاظت از نفت سوریه» در مناطق نفتی این کشور حضور دارند.

البته گزارشهای بسیاری درباره چپاول نفت شرق سوریه توسط ائتلاف آمریکا و کُردهای وابسته به این کشور، عناصر تروریستی داعش و حتی تروریستهای جبهه النصره منتشر شده است. بر اساس این گزارشها، نفت سرقت شده از سوریه، در بازارهای سیاهی که در منطق تحت اشغال تروریستها در شمال این کشور وجود دارد، به بهای ناچیزی فروخته می‌شود(جزئیات بیشتر).

میدان نفتی العمر نیز بزرگترین میدان نفتی سوریه است که در دیرالزور واقع شده است. بیشتر میادین نفتی سوریه در نزدیکی مرزهای عراق و ترکیه قرار دارد، ولی استان دیرالزور بیشترین میادین نفتی را در خود جای داده است.

شبه‌نظامیان کُرد به همراه اشغالگران آمریکایی، بیشتر میادین نفتی و گازی شرق و شمال شرق سوریه را در اشغال خود دارند. ارتش سوریه اما تأکید دارد که این مناطق را از دست اشغالگران، آزاد خواهد کرد.

فارس /

سوریه

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.