افزایش شیوع ویروس کرونا وایجاد حس ناامنی در آمریکا

Print Friendly, PDF & Email

شبکه بی‌ بی سی در گزارشی نوشت به دلیل افزایش نگرانی هادرزمینه هرج و مرج عمومی در پی افزایش شیوع ویروس کرونا درآمریکا ،خرید اسلحه رکورد زد.

کد خبر : 3367
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردین 1399 - 15:24
افزایش شیوع ویروس کرونا وایجاد حس ناامنی در آمریکا
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . پایگاه خبری بی بی سی گزارش داد در ایالات متحده آمریکا با گسترش شیوع ویروس کرونا شهروندان آمریکایی طی ماه گذشته به شکل بی سابقه ای به خرید اسلحه روی آورده اند.

این گزارش افزود: رکورد خرید اسلحه از ۲۰ سال پیش که پلیس فدرال آمریکا شروع به جمع آوری اطلاعات و ثبت خرید و فروش و مالکیت اسلحه‌ها کرده است شکسته شده است.

براساس این گزارش، FBI در ماه مارس ۲۰۲۰، ۳.۷ میلیون صورت وضعیت مالکیت سلاح ثبت کرده است که بالاترین میزان از سال ۱۹۹۸ است که پلیس آمریکا شروع به ثبت و صدور مالکیت سلاح کرده است.

این آمار نسبت به مارس ۲۰۱۹ افزایش ۱.۱ میلیونی را نشان می‌دهد.

فقط روز ۲۱ مارس بیش از ۲۱۰ هزار مورد ثبت خرید و فروش سلاح انجام شده است که بیشترین میزان برای یک روز در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود.

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، آمارهای پلیس فدرال نشان می‌دهد که فقط در ماه مارس بیش از دو میلیون سلا فروخته شده است. شهروندان در ایالت ایلینویز بیشترین سلاح را خریده و پس از آن تگزاس، کنتاکی، فلوریدا و کالیفرنیا قرار دارند که بیشترین سلاح را خریده‌اند.

مسئولان فروشگاههای اسلحه در آمریکا می‌گویند که به علت تقاضای بالا آنها قادر نیستند به سرعت قفسه‌های خود را دوباره پر کنند.

پیش از این شبکه اسکای نیوز در گزارشی نوشته بود، فروشندگان سلاح در مناطقی که به شدت تحت تأثیر شیوع ویروس کووید-۱۹ قرار گرفته‌اند از جمله واشنگتن، کالیفرنیا و نیویورک اعلام کرده‌اند که فروش سلاح در پی شیوع ویروس کرونا در این مناطق بسیار افزایش یافته است زیرا مالکان سلاح نگرانند که نظم عمومی به هم ریزد.

برخی گزارش‌ها نیز نشان می‌دهد، افرادی که هرگز پیش از این سلاح نداشته‌اند نیز به صف‌های خرید سلاح پیوسته‌اند.

مشتریانی که در صف خرید سلاح در لس‌آنجلس ایستاده بودند به رسانه‌های محلی گفته‌اند که سیاستمداران و مخالفان سلاح همیشه به آنها گفته‌اند که نیازی به سلاح نیست اما «در حال حاضر، مردم زیادی واقعاً ترسیده‌اند و خودشان می‌توانند در این زمینه تصمیم‌گیری کنند».

به گفته «تیموتی لیتون» متخصص اسلحه در دانشگاه ایالتی جورجیا، اغلب خریداران جدید سلاح با انگیزه‌هایی به خرید اسلحه روی آورده‌اند که به شیوع کرونا مرتبط است.

مهمترین نگرانی این است که نظم عمومی به دلیل خستگی و گرفتاری پلیس، آتشنشانی و دیگر سازمانهای حمایتی و خدماتی شدیدا تضعیف شود. در این شرایط داشتن اسلحه می‌تواند به عنوان یک ابزار برای کمک به بقا تلقی شود.

مساله بعدی که کمی هم در تناقض با مساله اول است این است که دولت به دلیل افزایش کنترل بر مردم بخواهد آزادیهای شهروندان را محدود کند و به این دلیل مردم خواهان داشتن اسلحه هستند.آمریکا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.