توسعه زیرساختهای ارتباطات سیار و عمل به مسئولیتهای اجتماعی

Print Friendly, PDF & Email

کشور عزیزمان ایران از جمله کشورهایی است که در موضوع توسعه ی شبکه و توسعه ی زیرساختهای ارتباطی در چندسال گذشته با کمک همراه اول حرفهای زیادی برای گفتن داشت و این موضوع در سیلاب مناطقی مانند پلدختر به خوبی اثبات شد که حضور همراه اول در منظقه منجر گردید تا در یک فاصله ی زمانی باور نکردنی منطقه ای که بسیاری از زیرساختهایش از بین رفته بود، تحت پوشش اینترنت ۴G قرار گیرد.

کد خبر : 45
تاریخ انتشار : شنبه 26 مرداد 1398 - 13:34
توسعه زیرساختهای ارتباطات سیار و عمل به مسئولیتهای اجتماعی
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، تسهیل ارتباط و افزایش آگاهی در هزاره ی سوم مهمترین رویداد زندگی افراد را تشکیل می دهد. گسترش شبکه های مختلف ارتباطی طبع جستجوگر بشر را به کنش وا می دارد و این مسئله را برای او تبدیل به یک ضرورت می کند. مفاهیمی مانند مطالعه ، سرگرمی ، اخبار و … خواسته و ناخواسته هرکسی را به سوی ارتباط می کشد و از این منظر به کیفیت زندگی ارتقا خواهد بخشید. اما درک این ضرورت زمانی شکل منطقی به خودش می گیرد که به روند توسعه ارتباط و زیرساختهای آن به درستی نگریسته شود. بدون شک در جوامع مترقی که میل به پیشرفت در آنها زیاد است هیچ یک از دست اندرکاران امر قائل نخواهند بود که افراد جامعه از نعمت ارتباط محروم باشند.

کشور عزیزمان ایران از جمله کشورهایی است که در موضوع توسعه ی شبکه و توسعه ی زیرساختهای ارتباطی در چندسال گذشته با کمک همراه اول حرفهای زیادی برای گفتن داشت و این موضوع در سیلاب مناطقی مانند پلدختر به خوبی اثبات شد که حضور همراه اول در منظقه منجر گردید تا در یک فاصله ی زمانی باور نکردنی منطقه ای که بسیاری از زیرساختهایش از بین رفته بود، تحت پوشش اینترنت ۴G  قرار گیرد.

درچندوقت گذشته شاهد هستیم که ویدئوهایی در فضای مجازی در حال انتشار است و در آن افراد از وزیر ارتباطات درخواست می کنند که محل سکونتشان را تحت پوشش اینترنت و شبکه قرار دهند ضمن اینکه داشتن این حق برای هر شهروندی کاملا مسلم است اما جهت تنویر افکار عمومی لازم است که به چند نکته اشاره کنیم.

امر توسعه تدریجی است و نمی توان درباره ی آن فرجه ی زمانی خاصی را مشخص کرد. البته همراه اول با کمک تلاشگران خود سعی در برآورده کردن حداکثری انتظارات دارد اما نباید فراموش کرد برخی مسائل سرعت انجام کار را کاهش می دهد خصوصا درباره ی مناطق صعب العبور این موضوع مصداق بیشتری دارد. وسعت جغرافیایی کشور و وجود روستاها در برخی مناطق که حمل و نقل سخت امکانات را باعث می شود یقینا در نحوه ی خدمت رسانی تأثیرگذار است. با این همه با همت مهندسین همراه اول در هفته ی اول مرداد شاهد افتتاح پروژ های مختلفی بودیم که اعتبارات زیادی را در بر داشت.

پروژه ی ارتقای سایتهای تلفن همراه در شهرستانهای دنا و بویر احمد به شبکه های نوین ارتباطی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان. ضمن اینکه در همین مناطق بیش از ۸۰ سایت ارتباطی در مناطقی که به لحاظ ارتباطی ضعیف یا فاقد ارتباط بودند با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان تحت پوشش قرار گرفت.

افتتاح سایت همراه اول در رامیان با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان و نیز افتتاح ۶۱ پروژه ی مخابراتی در شهرستان کاشان با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان تنها گوشه ای از عملکرد قابل توجه همراه اول است که اگر بنا باشد سطح توزیع آن را در بازده ی زمانی یکساله حساب کنیم بسیار بیشتر خواهد شد.

انجام این هزینه ها در شرایطی صورت می گیرد که همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور ارتباطات سیار خاورمیانه یک شرکت خصوصی و تنها در راستای عمل به مسئولیتهای اجتماعی دست به چنین اقداماتی می زند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.