بحران هسته ای در بورس!

Print Friendly, PDF & Email

ضیافت بازار سرمایه با همه فراز و نشیب ها هر روز رونق بیشتری پیدا می کند و میهمانان تازه که از گوشه و کنار از جذابیت های آن شنیده اند وارد می شوند.

کد خبر : 5003
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 - 20:37
بحران هسته ای در بورس!
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر : علی صابری : ضیافت بازار سرمایه با همه فراز و نشیب ها هر روز رونق بیشتری پیدا می کند و میهمانان تازه که از گوشه و کنار از جذابیت های آن شنیده اند وارد می شوند. قدیمی ها هم که حالا فهمیده اند میهمانان جدید بخشی مهم از رونق این ضیافت هستند، تشویق می کنند و از مزایای حضور در این بازار می گویند.

اما اتفاقات روزهای اخیر و اختلال های پی در پی در سامانه معاملاتی، تصویر دیگری از این میزبان به نمایش گذاشته.

مشکلات سامانه حالا به بحرانی تبدیل شده است که ریسک های سیاسی و اقتصادی را به فراموشی سپرده و فعالان را نگران!

می گویند هسته خسته شده و چندی پیش مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس اظهار داشت شیره شیرین است و اختلال به خاطر افزایش حجم معاملات و تعداد زیاد سفارشات است. یاد آن پدر عزیزی افتادیم که به بچه هایش می گفت سه نفری زیر باد کولر ننشینید به کولر فشار می آید و می سوزد!

البته روزآمدسازی سامانه معاملاتی مدت هاست در زمره وعده های مسوولان سازمان بورس قرار دارد، از طراحی هسته چینی گرفته تا بومی سازی و طراحی داخلی و حالا هم صحبت از دو هسته ای شدن.

امروز که از رونق بورس صحبت می کنیم تعداد معامله گران فعال روزانه به بیش از ۱.۵ میلیون رسیده و شرکت در عرضه های اولیه در آستانه ۶ میلیونی شدن است. زمان می گذرد فرصت ها می سوزند و اعداد و ارقام و شاخص ها به نفع هرکس به غیر از هسته بالا می رود.

تامین مالی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در ۴ ماهه ابتدایی امسال در بازار سرمایه، رشد شگفت آور درآمدهای سازمان بورس که در تیرماه از ۱۱۸ میلیارد تومان هم فراتر رفت و همچنان هسته سامانه در بحران..

خلاصه آن که پیکار با قلعه شاخص ۲ میلیونی و شکستن مقاومت ها و پیشروی، نیاز به ابزار و تجهیزات دارد؛ از آموزش گرفته تا مهم ترینش یعنی همین هسته و سامانه. نمی شود هم تحلیل کرد، هم گزارش خواند، هم از احوال اقتصاد و سیاست آگاه بود هم در زمان معامله، تیر در تاریکی انداخت!

امیدواریم مسوولان عزیز در سازمان بورس هم بیشتر به فکر این بحران باشند تا مبادا میهمانی پرشور این روزهای بورس، به عزای زیان تبدیل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.