اخبار کوتاه مهم بورسی / خبر خوب برای سهامداران فارس

Print Friendly, PDF & Email

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بیش از ۲٫۵ درصد رشد کرد و یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد رسید. همچنین ابَر پروژه پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس به ایستگاه افتتاح رسید.

کد خبر : 5532
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهریور 1399 - 10:42
اخبار کوتاه مهم بورسی / خبر خوب برای سهامداران فارس
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، پس از حمایت از بازار و جمع شدن صف‌های فروش شرکت‌ها کوچک شاخص کل متاثر از صف‌های خرید تشکیل شده در نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز شاخص کل بازار سهام بیش از ۲.۵ درصد رشد کرد.

اما خبرهای کوتاه و تاثیرگذار بر بازار سرمایه را در ادامه بخوانید:

خبر خوب برای سهامداران فارس

پالایشگاه گازی بیدبلند خلیج‌فارس به‌عنوان بزرگترین طرح تأمین خوراک صنعت پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۳.۴ میلیارد دلاری به ‌زودی به طور رسمی افتتاح می‌شود.

اوراق سلف نفتی در دستور کار دولت

دفتر اسحاق جهانگیری در چرخش ۱۸۰ درصدی، سخنان وی در جلسه شورای اقتصاد مبنی بر خارج شدن دستور کار طرح فروش اوراق سلف نفتی در دولت را تغییر داد و اعلام کرد: علی‌رغم طولانی شدن فرآیند بررسی این طرح و نیز لزوم ایجاد هماهنگی با سایر قوا، طرح مذکور از دستور کار دولت خارج نشده و دولت همچنان بر اجرای آن اصرار داشته و پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

وضعیت سهامداران گشان

مدیرعامل موسسه پشتیبانی سهام گفت: بیش از ۲۰ هزار سهامدار نماد گشان، برای تخصیص سهام، نیاز به پیگیری دارند.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل گروه شرکت‌های پدیده، حمید روح‌بخش افزود: طی مکاتبات اخیری که با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درخصوص بررسی آخرین وضعیت ۳۲ هزار سهامدار گشان انجام شد، مشخص شد بیش از ۱۵هزار کد معاملاتی تاکنون اقدامی برای سجامی شدن انجام نداده‌اند و به این وسیله از این عزیزان درخواست می‌شود برای تخصیص سهام حتما فرآیند سجامی شدن را با مراجعه به سایت sejam.ir دراسرع وقت آغاز و تا مرحله نهایی اقدامات را به سرانجام رسانند.

مدیرعامل موسسه پشتیبانی سهام با بیان اینکه در طبقه بعدی مشاهده شد که بیش از ۵ هزار کد معاملاتی اقدامات اولیه برای سجامی شدن را انجام داده‌اند، افزود: این افراد مراحل را تا نهایی شدن فرآیند سجامی طی نکرده‌اند و در مراحل مختلف متوقف شده و نیاز به پیگیری از سامانه سجام دارد.

از این افراد نیز درخواست می‌شود به سامانه سجام مراجعه کرده و از نوع نقص مطلع شده و برای رفع نقص اقدام کنند. روح‌بخش تصریح کرد: در این فهرست حدود ۱۲ هزار کد معاملاتی مراحل سجامی شدن را به‌صورت کامل طی کرده‌اند که طی مکاتبه‌ای، میزان مالکیت هریک به شرکت سپرده‌گذاری اعلام شد و امیدواریم به زودی سهام به کد معاملاتی این سهامداران تخصیص یابد.

شاوان بازگشایی می‌شود

نماد معاملاتی پالایش نفت لاوان (شاوان۱) پس از رفع دلایل تعلیق و افشای اطلاعات بااهمیت، از طریق انجام حراج ناپیوسته بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت و با اعمال یک مرحله پیش گشایش، امروز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۲۵ آماده انجام معامله می‌باشد.

لازم به ذکر است پس از انجام حراج ناپیوسته و حذف سفارشات، در صورت لزوم بازگشایی مرتبه دوم اطلاع رسانی می‌شود در غیر اینصورت انجام معاملات در نماد مذکور به صورت حراج پیوسته در دامنه مجاز قیمتی امکان پذیر است.

همچنین شایعاتی در رابطه با بازگشایی نماد انرژی۳ در فضای مجازی مطرح شده است، اما به طور رسمی تایید نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.