یک بام و چندهوای دولت در اعلام نرخ تورم

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر”طبق اعلان مرکز آمار خانوارهای کشور بطور میانگین ۲۸.۳ درصد بیشتر از مهر ۹۷ برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان هزینه کرده اند.

کد خبر : 559
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آبان 1398 - 7:27
یک بام و چندهوای دولت در اعلام نرخ تورم
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“طبق اعلان مرکز آمار خانوارهای کشور بطور میانگین ۲۸.۳ درصد بیشتر از مهر ۹۷ برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان هزینه کرده اند. این درحالیست که به گفته ی مسئولین دولتی نرخ تورم رو به کاهش بوده اما واقعیت اینست که این کاهش با نرخ تورم نقطه ای مهر ماه ۱۳۹۸ در مقایسه با ماه قبل ۶.۷ واحد کمتر شده به این معنی که نرخ تورم در مهرماه کمتر از شهریور ماه بوده اما مقایسه مدت مشابه در مهر ۹۷ حکایت از افزایش هزینه خانوار دارد.

این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که افزایش حقوق کارمندان و کارگران در بخشهای مختلف طی یکسال گذشته بیشتر از ۲۰ درصد نبوده و این پیام را می دهد که نرخ تورم از درآمد مردم پیشی گرفته است.

از طرفی با متر و معیار مرکز آمار نرخ تورم ماهانه مهر ماه در مقایسه با ماه قبل روند افزایشی داشته اما سؤالی که مطرح می شود اینست که چرا با وجود آمارهای مرکز آمار دولتی ها ها تنها برش دلخواهی از آن را بیان می کنند؟

آیا با شرایط به وجود آمده می توان امیدوار به رشد اقتصادی در خانواده ها بود و آیا دولت برای این موضوع فکر چاره ای خواهد داشت؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.