خودرو ارزان می‌شود / کمبود قطعات پژو ۲۰۷ در بازار

Print Friendly, PDF & Email

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو می‌گوید: قیمت خودرو در بازار ارزان می‌شود به شرط آن که مسئولان قیمت خودرو در کارخانه را اصلاح کنند.

کد خبر : 5601
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 شهریور 1399 - 15:05
خودرو ارزان می‌شود / کمبود قطعات پژو ۲۰۷ در بازار
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، با افزایش قیمت دلار قیمت خودرو در بازار روند افزایشی پیدا کرده است. چندی پیش سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران هم اعلام کرد کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو آغاز شد.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو هم مساله کاهش قیمت خودرو در بازار را تایید کرد و به تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودرو در بازار ارزان می‌شود به شرط آن که مسئولان قیمت خودرو را در کارخانه اصلاح کنند. متاسفانه خودروسازان هنوز ضرر می‌دهند و به سوددهی نرسیده‌اند.

مشکل دیگری که محمدرضا نجفی‌منش به آن اشاره کرد کمبود قطعات خودرو در بازار است که بر قیمت خودرو اثر می‌گذارد. او گفت: به عنوان مثال پژو ۲۰۷ هم به دلیل نبود قطعه در بازار گران شده است.

محمدرضا نجفی‌منش افزود: قطعات از کشورهای مختلف وارد کشور شده و در گمرک دپو است. چنانچه ارز به قطعات خودروها اختصاص پیدا کند، قطعات راهی خط تولید می‌شود و تعداد خودروهای دپو شده در کف پارکینگ خودروسازان نیز کاهش خواهد یافت.

او با اشاره به وضعیت تولید قطعه‌سازان اظهار کرد: به دولتمردان هشدار می‌دهیم چنانچه منابع مالی لازم را در اختیار قطعه‌سازان قرار ندهند قطعه‌سازها تعطیل خواهند شد. در حال حاضر طلب قطعه‌سازان از خودروسازان حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.