بازدهی ۲۳۲ درصدی بورس طی شش ماه/ دیگر بازارها در نیمه اول سال چقدر رشد کردند؟

Print Friendly, PDF & Email

در نیمه نخست سال جاری، بازارهای مالی روند صعودی خود را با شیب بسیار تندی ادامه داد‌ه‌اند اما در میان چهار بازاری که مقصد سرمایه‌گذاران است، بورس بیشترین بازدهی و دلار کمترین رشد را از آن خود کرده است.

کد خبر : 5637
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهریور 1399 - 20:30
بازدهی ۲۳۲ درصدی بورس طی شش ماه/ دیگر بازارها در نیمه اول سال چقدر رشد کردند؟
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، در نیمه نخست سال جاری سرمایه‌گذاران بازار ارز حدود ۸۰ درصد، متقاضیان بازار فلزات گران‌بها بیش از ۱۰۰ درصد و سرمایه‌گذاران بازار سرمایه  بیش از ۲۳۰ درصد سود کردند.

بورس

براساس آخرین نرخ قیمت‌ها در چهار بازار مالی دلار، سکه، طلا و بورس از ابتدای سال تا روز ۲۷ شهریور ماه (حدود شش ماه) بورس بیشترین بازدهی را نسبت به دیگر بازارها ثبت کرده است.

شاخص کل بازار سرمایه که در ابتدای فروردین ماه امسال روی سطح ۵۱۲ هزار واحدی قرار داشت با رشد ۲۳۲.۸ درصدی طی شش ماه بیش از یک میلیون و ۱۹۲ هزار واحد رشد کرد.

این شاخص در مرداد ماه تا سطح دو میلیون و ۸۰ هزار واحدی پیش رفت، اما پس از افت و خیزها در پایان معاملات روز پنج‌شنبه ۲۷ شهریور ماه روی سطح یک میلیون و ۷۰۴ هزار واحدی قرار گرفت.

سکه

قیمت سکه در نیمه اول سال جاری بیش از دو برابر شده و در حال حاضر قیمت آن ۱۲ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان است.

هر عدد سکه بهار آزادی که پیش از شروع سال جاری پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خریدوفروش می‌شد، در این مدت حدود شش میلیون و ۶۹۰ هزار تومان گران شده که از بازدهی ۱۱۸ درصدی  این بازار خبر می‌دهد.

براساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار در پایان هفته چهارم شهریور ماه روی نرخ ۱۲ میلیون و ۸۶۰ هزار تومانی قرار گرفت.

طلا

طلا نیز همانند سکه در نیمه نخست سال ۹۹ با افزایش قیمت همراه شد و در نهایت افزایش قیمت ۶۱۳ هزار تومانی به ازای هر گرم را به ثبت رساند.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار که در ابتدای فروردین ماه امسال ۶۰۲ هزار تومان بود، با رشد ۱۰۱.۸ درصدی در پایان شهریور ماه به یک میلیون و ۲۱۵ هزار تومان رسید.

دلار

آخرین بازدهی شش ماهه مربوط به شاخص بازار ارز یعنی دلار است.

قیمت دلار در پایان اسفند ماه سال گذشته حدود ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان بود که طی این شش ماه ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان به قیمت دلار افزوده شد که بیانگر رشد ۷۹.۸ درصدی است.

براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، قیمت دلار در پایان هفته آخر شهریور ماه به ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسید، البته در هفته گذشته دلار مرز ۲۷ هزار تومان را نیز رد کرد.

به جز بورس، دیگر بازارها یعنی دلار، سکه و طلا بیشترین نرخ‌های خود را از ابتدای سال در شهریور ماه به ثبت رسانده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.