هم افزایی ظرفیت تمام بخش های کشور برای تعمیق ساخت داخل ضروری است

Print Friendly, PDF & Email

معاون وزیر صمت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در جریان بازدید مشترک با سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه از گروه خودروسازی سایپا بر ضرورت هم افزایی ظرفیت، دانش و فناوری تمام بخش های کشور از جمله صنایع دفاعی برای تعمیق ساخت داخل و کاهش وابستگی های صنعتی در سال جهش تولید تاکید کرد.

کد خبر : 5647
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهریور 1399 - 12:45
هم افزایی ظرفیت تمام بخش های کشور برای تعمیق ساخت داخل ضروری است
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر: به نقل از ایدرونیوز، امیربیات با اشاره به فرصت های حاصل از تحریم های غیرقانونی آمریکا، افزایش توانمندی مراکز تحقیق و توسعه و دانش بنیان کشور از جمله مرکز تحقیقات خودرویی سایپا را از اتفاقات ارزشمند برشمرد.

بیات همچنین دستاوردهای قابل ستایش نخبگان و متخصصان کشور در عرصه های نظامی و صنایع دفاع را سرمایه ای ملی برای کلیه بخش های صنعتی کشور دانست و افزود: در بخش صنایع غیرنظامی توجیه پذیری اقتصادی و منطقی بودن هزینه های تولید نیز شاخصی مهم ارزیابی می شود که باید نهادهای واسطه ای و سازمان های توسعه ای چون ایدرو به عنوان حلقه اتصال صنایع دفاعی و بخش تولید راهکارهای این انطباق را بررسی و عملیاتی کنند.

معاون وزیر صمت یکی از الزامات کاهش قیمت تمام شده و صرفه های واحد مقیاس برای پیوند ظرفیت های صنایع دفاعی با نیازهای بخش تولید را امکان سفارش گذاری با شمارگان انبوه و دارای استمرار کافی خواند که خوشبختانه این شرط در بخش قطعات خودرو قابل تحقق است.

به گفته بیات با تحقق این پیوندها فناوری در شرکت های دانش بنیان و صاحبان تکنولوژی تثبت و غنایافته شده و ما در مرز دانش حرکت خواهیم کرد که در نهایت به قدرتمندی کشور می انجامد.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همچنین آینده پژوهی در صنعت خودرو، ساخت خودروهای برقی، موضوع پلت فرم مشترک و کاهش هزینه‌ها را از دیگر مقوله هایی دانست که باید بیش از پیش در گروه خودروسازی سایپا و به ویژه مرکز تحقیقات به آن توجه شود.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران نیز در این بازدید با اشاره به اینکه خودروسازی کشور در گذشته در مسیر مونتاژ بوده است گفت: ریل گذاری صنعت خودرو اکنون تغییر کرده است و انشالله در آینده ای نزدیک به نتایج خوبی خواهیم رسید و خودروسازی به سمت محصولات با کیفیت مبتنی بر دانش فنی بومی شده خواهد بود.

سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این بازدید تازه ترین برنامه ها و اقدامات این گروه خودروسازی را ارائه کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.