طراحی و تولید ورق‌های فولادی گرم به ضخامت‌های ۱۲ و ۱۴ میلی‌متر، گِرید ASTM A204GR.B

Print Friendly, PDF & Email

برای اولین بار در کشور، با همکاری کارکنان مدیریت متالورژی و روش‌های تولید (تروپروسس)، فولادسازی، نورد گرم، آزمایشگاه، برنامه‌ریزی کنترل کیفی و فروش فولاد مبارکه، تولید ورق‌های فولادی گرم نوردیده به ضخامت‌های ۱۲ و ۱۴ میلی‌متر، گرید ASTM A204GR.B با موفقیت انجام شد.

کد خبر : 5650
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 شهریور 1399 - 12:50
طراحی و تولید ورق‌های فولادی گرم به ضخامت‌های ۱۲ و ۱۴ میلی‌متر، گِرید ASTM A204GR.B
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر : علیرضا مولویزاده رئیس واحد تروپروسس فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر و با بیان اینکه این نوع ورق آلیاژی حاوی ۰.۴۵ تا ۰.۶ درصد مولیبدن است، ادامه داد: عنصر مولیبدن استحکام فولاد را در دمای بالا افزایش میدهد و در ورق، مقاومت به خوردگی و خزش خوبی در دمای بالا ایجاد میکند.
در بیان جزئیات بیشتر این خبر، حسن شرافت، کارشناس این واحد افزود: میزان استحکام تسلیم (yield strength) ورق فوق حداقل Mpa 275 و استحکام کشش نهایی (Tensile strength) آن در محدودۀ Mpa ۶۲۰ – ۴۸۵ و میزان درصد کشش نهایی آن (EL%) حداقل ۲۱ درصد است.
وی استحکام و مقاومت زیاد این قبیل ورقها در دمای بالا را دو ویژگی حائز اهمیت این محصول دانست و گفت، از ورقهای ۱۲ و ۱۴ میلیمتر، گِرید ASTM A204GR.B برای ساخت مخازن تحت فشار (Preserver Vessel) و بویلرهای دارای درز جوش برای نگهداری بخار آب استفاده میگردد.
شرافت با بیان اینکه در اولین مرحله، این محصول جدید و خاص برای استفادۀ داخل و ساخت داکتهای احیا مستقیم فولاد مبارکه و چندین شرکت دیگر تولید و عرضه شده است، گفت: با دستیابی به دانش فنی تولید این ورقها از این پس امکان تولید انبوه آن نیز میسر شد.
علیرضا مولویزاده در پایان با تأکید بر اینکه تولید این ورقها در فولاد مبارکه از واردات و خروج مبالغ قابلتوجهی ارز از کشور جلوگیری خواهد کرد، افزود: در صورت ثبت سفارش، امکان صادرات این ورقها نیز امکانپذیر است.
وی در همین خصوص از همکاری واحدهای فولادسازی، نورد گرم، فروش و آزمایشگاه، برنامهریزی، کنترل کیفی و کلیۀ واحدهای ذیربط که این واحد و به بیان کاملتر، فولاد مبارکه را در دستیابی به اهداف خود یاری میکنند، تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.