رشد ۴ درصدی حمل محصولات فولاد مبارکه به بازار

Print Friendly, PDF & Email

اگرچه تحریم‌ها، شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های تأمین مواد اولیه و انرژی، به‌ویژه در فصل گرم سال، عرصه را بر پولادمردان فولاد مبارکه سخت کرد و کاهش تولید آهن اسفنجی و فولاد خام نسبت‌به مدت مشابه سال قبل را رقم زد، اما مدیریت و کارکنان این شرکت در همین شرایط اجازه ندادند در سال جهش تولید در داخل کشور با کمبود انواع محصولات فولادی تخت مواجه شویم.

کد خبر : 5821
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 - 15:52
رشد ۴ درصدی حمل محصولات فولاد مبارکه به بازار
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر : معاون بهرهبرداری فولاد مبارکه ضمن تأیید این خبر گفت: با توجه به اهمیت تولید و درآمدهای فروش محصولات غیرنفتی، خوشبختانه در ششماهۀ نخست سال جاری،شرکت با حمل ۴ میلیون و ۷۰ هزار تن محصول و تحقق ۱۱۰ درصدی برنامه، رشد ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

تداوم تولید با مدیریت محدودیتهای مواد اولیه و انرژی، ویروس کرونا و تحریمها
مختار بخشیان در ادامه افزود: برنامۀ گندلهسازی فولاد مبارکه در بازۀ زمانی مذکور ۳ میلیون و ۹۱۰ هزار تن بود که بهدلیل کمبود مواد اولیه به ۳ میلیون و ۸۰۹ هزار تن رسید.
وی تأکید کرد: همچنین بهدلیل محدودیت تحویل مواد اولیه به فولاد مبارکه، گرمای بیسابقه و همکاری شرکت فولاد مبارکه با برق منطقهای با هدف در اولویت قرار دادن برق مصرفی شهروندان و پیشگیری از خاموشی، به میزان ۲۰۶ هزار تن نسبتبه مدت مشابه سال قبل با افت تولید مواجه شدیم.
به گفتۀ بخشیان، در سایر واحدهای شرکت فولاد مبارکه نیز رکوردها و دستاوردهای قابلملاحظهای در ششماهۀ ابتدایی سال ۹۹ به ثبت رسیده است که برخی از آنها عبارتاند از:
– تحقق ۱۰۸ درصد برنامۀ تولید در ناحیۀ نورد گرم و تولید ۲ میلیون و ۸۴۶ هزار تن کلاف گرم؛
– تحقق ۱۰۲ درصد برنامه در ناحیۀ نورد سرد و تولید ۸۲۶ هزار تن محصول؛
– تحقق ۹۴ درصد برنامه در خط ورق قلعاندود و تولید ۵۵ هزار تن محصول؛
– تحقق ۱۰۱ درصد برنامه در خط ورق گالوانیزه و تولید ۹۸ هزار تن محصول.
معاون بهرهبرداری فولاد مبارکه تصریح کرد: با توجه به اهمیت تولید در چرخۀ اقتصاد کشور، بهویژه در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا، در صورت تأمین بهموقع مواد اولیه و کنسانترۀ موردنیاز، با همت مدیریت و کارکنان تلاشگر در همۀ نواحی، تمامی اهداف برنامهریزیشدۀ فولاد مبارکه تا پایان سال جهش تولید محقق خواهد شد.
وی در بخش پایانی سخنان خود از رعایت کامل و دقیق دستورالعملهای بهداشتی و ایمنی، افزایش بهرهوری کارکنان و تجهیزات و همچنین استفادۀ بهینه از منابع بهعنوان مهمترین راهکارهای دستیابی به اهداف نام برد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.