مجموعه ۶۰۰ هکتاری مجتمع فولاد بافت به قطب عظیم صنعتی در کشور تبدیل شود

Print Friendly, PDF & Email

رئیس گروه مالی گردشگری در جریان بازدید از کارخانه احیاء استیل فولاد بافت گفت: این مجموعه ۶۰۰ هکتاری باید با تدوین و اجرای طرح جامع، به قطب عظیم صنعتی و تولیدی در کشور تبدیل شود.

کد خبر : 5833
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مهر 1399 - 11:04
مجموعه ۶۰۰ هکتاری مجتمع فولاد بافت به قطب عظیم صنعتی در کشور تبدیل شود
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر : روابط عمومی گروه مالی گردشگری، مهدی جهانگیری با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان استان کرمان به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و تلاش های ارزنده ایشان برای امنیت کشور افزود: همه ما به عنوان یک ایرانی دلسوز باید در جهت حل مشکلات مردم این منطقه گام برداریم.
وی با اشاره به حضور گروه مالی گردشگری به عنوان بخش خصوصی موفق در اجرای پروژه فولاد بافت تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در منطقه بافت، هیچ واحد صنعتی و تولیدی در مقیاس کارخانه احیاء استیل فولاد بافت ایجاد نشده است.
جهانگیری با اشاره به مساحت ۶۰۰ هکتاری مجتمع، از مدیران شرکت احیاء استیل فولاد بافت خواست با تدوین طرحی جامع و برنامه ریزی های لازم برای تبدیل این مجموعه به یک قطب عظیم صنعتی و تولیدی در کشوربا هدف ایجاد اشتغال بویژه برای جوانان و همچنین عمران و آبادانی این منطقه تلاش کنند.
وی با بیان اینکه گروه مالی گردشگری در اجرای پروژه ها، روش مدیریت جهادی را دنبال می کند، گفت: اقدامات و فعالیت های انجام شده در کارخانه احیاء استیل فولاد بافت مطلوب است ضمن اینکه اهداف آن تاکنون طبق برنامه محقق شده و خط تولید به طور کامل کار می کند.
جهانگیری با بیان اینکه کارخانه احیاء استیل فولاد بافت با خودباوری در نیروی جوان مدیریتی و همچنین تلاش های شبانه روزی توانسته بحران ها را مدیریت کند، تصریح کرد: گروه مالی گردشگری، از هیات مدیره این مجموعه همچنان حمایت و آن را تقویت خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت احیاء استیل فولاد بافت نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۱ شهریور ماه در مجموع ۳۳۳ هزار تن آهن اسفنجی در این شرکت تولید شده است.
سورنا زمانیان افزود: با ادامه روند فعلی و نداشتن تعمیرات در خطوط تولید، پیش بینی می شود میزان کل تولید آهن اسفنجی در این شرکت تا پایان سال جاری به ۷۹۵ هزار تن برسد.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز ۲ شامل واحد احیاء مستقیم به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن و گندله سازی با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن شروع شده است، ادامه داد: پیشرفت فیزیکی فاز ۲ آهن اسفنجی در حال حاضر به حدود ۲۵ درصد رسیده است.
زمانیان در عین حال تصریح کرد: تسریع در تکمیل و راه اندازی فاز ۲ کارخانه منوط به این است که سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به عنوان دارنده جواز تاسیس و سازمانی که گشایش اعتبار(LC) به نامش است، بتواند در مورد پرداخت سهم خود به میزان ۷.۵ درصد شفاف سازی و تعیین تکلیف کند.
کارخانه احیا استیل فولاد بافت، بزرگترین و تنها مجتمع صنعتی بزرگ منطقه در سطح سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه است که در سال رونق تولید(۹۸) افتتاح شد.
*مدیرعامل هلدینگ ماهان : صنعت احیاء مستقیم در ایران بومی سازی شده است
مدیرعامل شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان نیز بر اجرای پروژه ها توسط مهندسان و متخصصان داخلی تاکید کرد و گفت: صنعت احیاء مستقیم در ایران بومی سازی شده و در حال حاضر می توان حدود ۸۵ درصد پروژه ها را به صورت ریالی اجرا کرد و منتظر خارجی ها نماند.
ابراهیم صادقی افزود: اکنون به جز کمپرسورها، همه تجهیزات مورد نیاز صنعت احیاء مستقیم، داخلی سازی شده و چنانچه تامین مالی شود، می توان پروژه را ۳۰ ماهه اجرا کرد.
این گزارش حاکیست: مهدی جهانگیری رئیس گروه مالی گردشگری در سفر به شهرستان بافت همچنین از اجرای پروژه مجموعه گردشگری و هتل بافت دیدن کرد و خواستار تسریع در تکمیل و به بهره برداری رسیدن فاز نخست این پروژه شامل ویلاها و فودکورت شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.