‌شرط افزایش تولید خودرو چیست؟

Print Friendly, PDF & Email

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: با توجه به وضعیت کلی اقتصاد و نزول یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی بورس به نظر می‌رسد قیمت خودرو در بازار افزایش یابد.

کد خبر : 5894
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 مهر 1399 - 19:34
‌شرط افزایش تولید خودرو چیست؟
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر : بررسی وضعیت صنعت و بازار خودرو نشان می‌دهد سه شاخص نرخ ارز، تورم انتظاری و کاهش عرضه، بیشترین سهم را در ایجاد آشفتگی بازار خودرو دارند. هرچند هر سه بخش یادشده از متغیرهای کلان اقتصاد تاثیر می‌پذیرند اما این موارد بازار و صنعت خودرو را متاثر  کرده‌اند.

رشد نرخ ارز به‌دلیل افت پایه پولی کشور اتفاق می‌افتد و از سوی دیگر افت پایه پولی از دلایل اصلی ایجاد تورم است؛ بنابراین وضعیت تورم تابعی از افزایش قیمت ارز است. حال با توجه به این عوامل آینده قیمت خودرو چه خواهد شد؟

امیرحسین کاکائی، کارشناس بازار خودرو درباره آینده قیمت خودرو به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به وضعیت کلان اقتصاد و نزول یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی بورس به نظر می‌رسد قیمت خودرو در بازار افزایش یابد. البته افزایش قیمت‌ها به معنای افزایش خرید و فروش خودرو نیست.

به گفته وی به نظر می‌رسد با توجه به افزایش قیمت خودرو کاهش معاملات، بازار خودرو در ماه‌های آینده راکد شود.

کاکائی درباره واردات خودرو افزود: با توجه به محدودیت‌های ارزی، فعلا بحث واردات خودرو منتفی است. در این بازه زمانی باید بیشتر به حوزه تولید خودرو توجه کنیم. شاید با آزادسازی واردات خودرو، قیمت‌ها به طور مقطعی ارزان شود اما در بلندمدت به دلیل وضعیت ذخایر ارزی قیمت خودرو مجددا گران می‌شود.

او اظهار کرد: چنانچه با روی کار آمدن وزیر جدید بدهی خودروسازان پرداخت شود، صنعت قطعه‌سازی پویا خواهد شد و بنابراین در شش ماهه دوم سال شاهد رشد تولید خودرو خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.