صدور سفرکارت ۲۰ میلیونی بانک ملت با نرخ سود ۴ درصد

Print Friendly, PDF & Email

همزمان با هفته گردشگری و با امضای تفاهمنامه ای بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بانک ملت، صدور سفرکارت تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال و نرخ سود ۴ درصد عملیاتی شد.

کد خبر : 5984
تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1399 - 16:20
صدور سفرکارت ۲۰ میلیونی بانک ملت با نرخ سود ۴ درصد
Print Friendly, PDF & Email
به گزارش وقت خبر , روابط عمومی بانک ملت، در تفاهمنامه ای که به امضای دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت رسید، سطح همکاری های طرفین از طریق ارائه خدمات ویژه بانکی و طرح تسهیلات گردشگری با رویکرد سفر مسوولانه و ایجاد نشاط اجتماعی و با هدف حمایت و توسعه زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری با مجوز این وزارتخانه، ارتقا خواهد یافت.
بر اساس این گزارش، سفرکارت ملت در قالب عقد مرابحه با مدت استفاده  ۱۵۰ روز، مدت بازپرداخت ۱۸ ماه، یک ماه تنفس و نرخ سود ۴ درصد و تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال برای هر فرد، به متقاضیان ارائه خواهد شد که قابل استفاده برای انواع تور و سفرهای داخلی و سفرهای زیارتی خواهد بود.
اعتبار زمانی این تفاهمنامه، دو سال شمسی تعیین شده است که با توافق طرفین برای سال یا سال های بعد قابل تمدید خواهد بود.
دکتر علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم امضای این تفاهمنامه با قدردانی از دست اندرکاران بانک ملت بابت طراحی این کارت اعتباری، این طرح را طرحی خوب و اثرگذار خواند و اظهار داشت: بانک ملت جزو بانک های پیشرو و معتبر کشور است و امید دارم که سفرکارت ملت، متفاوت با کارت های سفر دوره های قبلی باشد زیرا در طراحی آن، خود بانک حضور داشته و طراحی دقیق و درستی انجام داده است.
وی با بیان این نکته که با پشتیبانی بانک ملت، این طرح به عنوان طرحی موفق به پیش خواهد رفت، افزود: در این طرح، گروه های هدف به طور دقیق مدنظر قرار داده شده است و با پشتوانه ای که این طرح دارد باعث رونق صنعت گردشگری کشور خواهد شد.
دکتر مونسان، زنجیره گردشگری را زنجیره ای بزرگ خواند که بخش مهمی از صنعت حمل و نقل و فروش صنوف را در شهرها و روستاها پوشش می دهد بنابراین، این رویداد رویداد مهمی برای رونق بخش بزرگی از اقتصاد محسوب می شود.
وی زنجیره گردشگری را یک زنجیره مهم ارزش آفرین خواند و ادامه داد: سهم این بخش از تولید ناخالص داخلی ۱۱.۸ میلیارد دلار به صورت مستقیم و ۳۳ میلیارد دلار به صورت غیرمستقیم است که ۶.۸ درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و استاندارد آن در جهان ۱۰.۴ درصد است که نشان می دهد در سال های اخیر این صنعت در ایران رشد چشمگیری داشته است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ورود ۸.۸ میلیون گردشگر خارجی به کشور در سال  ۹۸ با وجود شیوع کرونا در دو ماه پایانی سال، ادامه داد: حجم گردشگری داخلی نیز بسیار رونق پیدا کرده و سفر جزو الزامات سبد خانوارها قرار گرفته است.
وی با اشاره به این نکته که در سه و نیم سال گذشته ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری در قالب ۲۲۰۰ پروژه افتتاح شده است، گفت:۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه دیگر تا پایان دولت افتتاح خواهد شد و هم اکنون حجم پروژه های در حال اجرا در حوزه گردشگری ۱۳۷ هزار میلیارد تومان است.
دکتر مونسان نرخ سود ۴ درصد را برای سفرکارت ملت، بی نظیر دانست که نمونه آن در تسهیلات قرض الحسنه و برای بخش های حمایتی اعمال می شود ولی بانک ملت با سازوکارهایی که پیش بینی کرده، این نرخ را برای تسهیلات سفر نیز عملیاتی کرده است.
وی این پروژه را یک پروژه جذاب، مفید و موثر خواند و اظهار امیدواری کرد که در آینده، پروژه های دیگری در حوزه گردشگری با مشارکت بانک ملت که از بانک های نمونه کشور است به مرحله اجرا درآید.
دکتر محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت نیز با تبریک هفته گردشگری، در سخنانی از دست اندرکاران فراهم ساختن مقدمات این تفاهمنامه قدردانی کرد و اظهار داشت: شیوع کرونا، بر ابعاد مختلف اقتصاد کشور اثر منفی گذاشته ولی بیشترین تاثیر را در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی داشته است.
وی با بیان این نکته که ۵ درصد از اشتغال کشور متاثر از حوزه گردشگری است، ادامه داد: بانک ملت به عنوان بزرگ ترین بانک خصوصی کشور که در حوزه تامین مالی واحدهای تولیدی، بیشترین نقش را ایفا کرده، در حوزه گردشگری نیز وارد شده و با جلسات و پیگیری های متعدد، تفاهمنامه ای را در این زمینه آماده کرد که از مجموعه اقدامات حمایتی این بانک در دوران شیوع کرونا محسوب می شود.
مدیرعامل بانک ملت هدف این بانک را از انعقاد تفاهمنامه یادشده، رونق و توسعه صنعت گردشگری در حوزه سفرها، صنایع دستی و میراث فرهنگی خواند که از کرونا بیشترین آسیب را متحمل شده است.
به گفته وی، رونق این سه بخش، به رونق ۱۸ صنف خواهد انجامید که اقدامی مهم و ارزشمند در شرایط سختی کرونایی است.
دکتر بیگدلی از اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در فاز نخست اجرای طرح سفرکارت ملت خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این مبلغ با پیگیری و همراهی وزارتخانه و سایر صنوف مرتبط، خیلی سریع جذب شود و برای فاز بعدی رقم های بالاتری اختصاص داده شود.
وی نرخ سود ۴ درصد را برای این کارت ها محرک خوبی برای استفاده کنندگان کارت ها و همچنین ارائه دهندگان خدمات خواند و اضافه کرد: بانک ملت در زمینه حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اختصاص داده که بخش عمده ای از آن پرداخت شده و بخش باقیمانده نیز در حال پرداخت است.
به گفته دکتر بیگدلی، ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از تسهیلات بانک ملت نیز در حوزه گردشگری پرداخت شده است و این بانک آمادگی دارد تا هرجای دیگر نیز که امکان ورود داشته باشد، وارد شود و به رونق این بخش کمک کند و تاثیرات منفی کرونا را برای این حوزه تا حدودی کاهش دهد.
وی اظهار امیدواری کرد که امضای تفاهنامه منشا خیر و برکت برای بانک ملت، فعالان عرصه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی باشد و باعث عبور حوزه گردشگری از این بحران شود.
هادی سپانلو، مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت نیز در توضیح این طرح گفت: این پروژه حاصل تلاش ۵ ماهه کارشناسان دو مجموعه است که در نوع خود برای نخستین بار است که در کشور اجرا می شود.
وی سهولت و راحتی برای دریافت این کارت را از ویژگی های آن خواند و افزود: هم سازمان ها می توانند برای کارکنان خود سفارش کلی بدهند و هم افراد می توانند با مراجعه به شعب بانک نسبت به دریافت آن اقدام کنند.
سپانلو تاکید کرد که در صورت استقبال، امکان صدور مکانیزه این کارت در محیط وب نیز وجود خواهد داشت.
حسین اربابی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل رانی نیز از بانک ملت به عنوان یک بانک ریشه دار و بزرگ نام برد که به درستی وارد حوزه گردشگری شده و اشکالات و ایرادات طرح های اجراشده قبلی را به طور کامل مرتفع کرده است.
وی با بیان این نکته که بانک ملت به عنوان یک تامین کننده خوب، تاسیسات گردشگری به عنوان ارائه کننده خدمات و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان سیاستگذار، وارد این طرح شدند که در نتیجه این تعامل کارتی طراحی شد که یک بارقه امید برای مردم به حساب می آید تا سفرهای مسوولانه و کم خطر خود را از مسیر رسمی گردشگری انجام دهند.
به گفته وی، عملیاتی شدن سفرکارت ملت، باعث تحریک بازار به سمت حوزه گردشگری و رونق این بخش خواهد شد.
در پایان این مراسم و پس از امضا و تبادل تفاهمنامه ها، از سفر کارت ملت با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مدیرعامل بانک ملت رونمایی شد.
در این مراسم، مهدی قدمی و سیدابوطالب دیبایی معاونان مدیرعامل، هادی سپانلو و علی اکبر صابریان مدیران امور، محمدحسین محمودی و مجتبی توکلی روسای ادارات کل بانک ملت و همچنین شرفی مدیرعامل شرکت معین گردشگری ملت نیز حضور داشتند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.