تحلیل تکنیکال گروه صنعت کاشی و سرامیک / نشانه‌‌های پایان اصلاح

Print Friendly, PDF & Email

براساس برخی تحلیل‌ها روند بلند‌مدت شاخص صنعت کاشی و سرامیک، صعودی و در حال اصلاح برآورد می‌شود. اگر چه در چهار هفته گذشته شاخص این صنعت با حدود ۵ درصد افزایش از محدوده ۴۶ هزار و ۳۷۶ واحد به محدوده ۴۸ هزار و ۹۳۱ واحد رسید اما از حدود ۷۵ روز کاری قبل در یک کانال نزولی با شیب کم قرار دارد.

کد خبر : 6029
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 - 12:42
تحلیل تکنیکال گروه صنعت کاشی و سرامیک / نشانه‌‌های پایان اصلاح
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، شکور علیشاهی، تحلیلگر بازار سرمایه در روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: روند بلند‌مدت شاخص صنعت کاشی و سرامیک، صعودی و در حال اصلاح برآورد می‌شود. اگر چه در چهار هفته گذشته شاخص این صنعت با حدود ۵ درصد افزایش از محدوده ۴۶ هزار و ۳۷۶ واحد به محدوده ۴۸ هزار و ۹۳۱ واحد رسید اما از حدود ۷۵ روز کاری قبل در یک کانال نزولی با شیب کم قرار دارد و اصلاح قیمتی و زمانی خود را در قالب این کانال انجام داده است.

شکسته شدن سقف این کانال به سمت بالا (محدوده خط روند نزولی میان‌مدت) نشانه صعودی است و در صورت اتفاق افتادن این رخداد می‌توان تایید کرد اصلاح قیمتی به پایان رسیده و هدف قیمتی را در ابتدا سقف قبلی یعنی محدوده ۵۲ هزار و ۵۰۰ واحد و پس از آن محدوده ۷۷ هزار واحد در نظر گرفت. در مسیر رسیدن به این هدف قیمتی بعد از عبور از محدوده خط روند نزولی میان‌مدت و همچنین سقف قبلی، محدوده‌های قیمتی ۵۵ هزار واحد، ۶۰ هزار واحد، ۶۵ هزار واحد و ۷۰ هزار واحد، به‌عنوان محدوده مقاومتی پر قدرت می‌توانند مانع افزایش قیمت‌ها شوند.

توجه داشته باشید به دلیل اینکه شاخص صنعت کاشی و سرامیک در تاریخ خود هیچگاه در این اعداد حضور نداشته، این محدوده‌ها از اعتبار چندانی برخوردار نیستند اما شیوه‌های آماری و تکنیکی برای محاسبه محدوده‌های مهم در این مواقع وجود دارد و اکثرا تحلیلگران جسور از آنها به‌عنوان محدوده‌های تحلیلی استفاده می‌کنند. این اشخاص برای ترسیم خطوط تحلیلی خود به دنبال حداکثر یک یا دو تایید نشانه تکنیکی بدون در نظر گرفتن گذر زمان هستند، در مقابل تحلیلگران محافظه‌کار برای ترسیم خطوط تحلیلی حداقل دو نشانه تکنیکی یا گذر زمان را لحاظ می‌کنند.

اگرچه احتمال افزایش قیمت‌ها بیش از احتمال رخداد کاهش قیمت‌ها است اما در صورتی که کف کانال میان‌مدت به سمت پایین شکسته شود احتمالا فاز اصلاح که می‌تواند محدوده ۳۳ هزار واحد باشد، ادامه پیدا کند که اگر در این میان محدوده خط روند صعودی بلند‌مدت به سمت پایین شکسته شود، وارد فاز ریزش قیمت خواهیم شد و این حرکت نزولی می‌تواند تا محدوده ۲۵ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ادامه یابد که احتمال اتفاق افتادن این سناریو بسیار کم به نظر می‌رسد.

در مسیر اصلاح تا محدوده ۳۳ هزار واحد، سه محدوده ۴۴ هزار و ۳۰۰ واحد، ۳۹ هزار و ۵۰۰ واحد و ۳۶ هزار و ۳۰۰ واحد، به‌عنوان محدوده‌های حمایتی می‌توانند مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شوند.

 

 

صعود مجدد گروه کاشی سرامیک

محمدحسین کیانی، کارشناس بازار سرمایه نیز در تحلیلی در روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: صنعت کاشی سرامیک که در سال ۱۳۹۸ بازدهی خیره‌کننده‌ای را ثبت کرد از خرداد ماه امسال وارد فاز اصلاحی شده است. این شاخص با رسیدن به سطح حمایتی حوالی ۴۴۹۵۰ واحد توانسته بار دیگر موج صعودی خود را آغاز کند که مقاومت پیش روی این شاخص خط روند آبی رنگ در تصویر است. به نظر با شکست ۴۹هزار واحدی بتواند تا محدوده ۵۱۳۶۰ واحدی رشد را تجربه کند.

در صورت عبور از این محدوده هدف بعدی این شاخص در میان مدت ۵۵۶۰۰ و ۶۳۵۰۰ واحد خواهد بود. با توجه به اینکه گام‌های اصلاحی این شاخص کند و گام‌های صعودی تند است، به نظر در صورت عبور از مقاومت‌های پیش‌رو اهداف بالایی را بتواند ثبت کند.

صنایع کاشی و سرامیک سینا (کساوه)

همانند شاخص این گروه،‌ درگیر مقاومت است که درصورت شکست محدوده ۴۳۰۰ -۴۴۰۰ تومان شاید حوالی ۴۸۰۰ تومان کمی با افزایش عرضه روبه‌رو شود و درصورت شکست این محدوده توانایی رشد تا حوالی ۶هزار تومان را خواهد داشت.

کاشی الوند (کلوند)

سهم که مدتی است در صف فروش قفل شده و حتی به اندازه حجم مبنا هم معامله نمی‌شود به نظر در حال ساخت کف حمایتی در محدوده ۲۵۰۰ – ۲۶۰۰ تومان است. با برگشت از این سطح و افزایش تقاضا می‌تواند در میان مدت تا سقف قبلی خود حوالی ۳۶۰۰ تومان رشد را تجربه کند. لازم به ذکر است در صورت از دست دادن این سطح حمایتی مهم سطح حمایتی بعدی حوالی ۲۰۰۰ تومان است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.