اگر ایرلاین خارجی چمدانمان را گم کرد چه کار کنیم؟

Print Friendly, PDF & Email

هیچ مسافرتی نیست که در آغاز یا پایان یا یکی از مراحلش به مشکل نخورد. بعضی از مشکل‌ها کوچک و جزئی هستند و برای همین زود حل می‌شوند و حتی یادمان نمی‌مانند.

کد خبر : 637
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398 - 5:19
اگر ایرلاین خارجی چمدانمان را گم کرد چه کار کنیم؟
Print Friendly, PDF & Email

هیچ مسافرتی نیست که در آغاز یا پایان یا یکی از مراحلش به مشکل نخورد. بعضی از مشکل‌ها کوچک و جزئی هستند و برای همین زود حل می‌شوند و حتی یادمان نمی‌مانند. مثلا وقتی بعد از چک این، کارت پروازمان را روی صندلی جا می‌گذاریم یا وقتی در رفتن به اتاق هتلمان معطل می‌شویم و.. اما بعضی از ناهماهنگی‌ها یا بدشانسی‌هایی که برای ما – مخصوصا وقتی بلیط خارجی داریم- پیش می‌آیند می‌توانند کل سفرمان را تحت تاثیر قرار بدهند و مضطربمان کنند. یکی از این مشکلات که متاسفانه کل سفر را به هم می‌ریزذ، گم شدن چمدان و بار است. شما کنار ریل حمل بار ایستاده‌اید و مسافرها را نگاه می‌کنید که چمدانشان را برمی‌دارند و می‌روند. چند دقیقه انتظار. و سپس ریل می‌ایستد و چمدان شما بیرون نمی‌آید. به همین سادگی. چه کسی مسئول این اتفاق است؟ و اصلا چطور باید با این موضوع برخورد کنیم؟  در این مطلب می‌خوانیم.

علاوه بر هواپیما می توانید همین حالا از وبسایت علی بابا قیمت بلیط اتوبوس را نیز چک کنید

این روزها، این اتفاق کمتر می‌افتد

بررسی‌ها نشان می‌دهند که نسبت به بیست سال پیش، ایرلاین‌های کمتر و کمتری روزانه با این مشکل مواجه می‌شوند و اگر تازه بلیط هواپیما خارجی خریده‌اید و در آغاز سفرتان هستید، خیلی به خودتان اضطراب بیهوده ندهید. شانس این اتفاق خیلی خیلی کم است. در ایالات متحده آمریکا برای نمونه، این مشکل برای خیلی از مسافران پیش می‌آمد و همین موضوع دولت را وادار کرد درموردش تحقیق کند. آمار چمدان‌های گم شده از هفت مورد در هر صد هزار نفر در اوائل دهه نود میلادی، به سه نفر در سال ۲۰۰۹ رسیده (خودتان حساب کنید که شانس شما چقدر پایین است). علاوه بر این، این روزها چمدان‌ها برچسب زده می‌شوند و ماموران فرودگاه می‌توانند دقیقا ردیابی کنند که چمدانتان کجاست و با چه پروازی به فرودگاه می‌رسد. پس حتی اگر با بلیط خارجی سفر کنید و این موضوع برایتان پیش بیاید، کافی است به مسئولان فرودگاه اطلاع بدهید و منتظر رسیدن بارتان بمانید

پیشنهاد می کنیم مقاله لیست وسایل ممنوعه در هواپیما را مطالعه کنید

 

اما اگر اتفاق افتاد چه کنیم؟

اگر در پروازهای خارجی چمدان خودتان را در قسمت تحویل بار ندیدید وحشت نکنید، بیشتر چمدان‌های “گم شده” واقعا گم نشده‌اند، بلکه فقط تاخیر دارند و هواپیمایی متعهد است تا ۲۴ ساعت بعد آن‌ها را به شما برگرداند. بلیط خارجی دارید و در یک فرودگاه غیر فارسی زبان هستید؟ اصلا نگران نباشید. مستقیما به دفتر هواپیمایی (داخل فرودگاه) بروید یا به اولین مسئولی که دیدید اطلاع بدهید، او شما را به دفتر هواپیمایی می‎برد و  آن‌ها گزارش چمدان شما را می‌گیرند و  با ردیابی برچسبش، آن را پیدا می‌کنند. اگر عجله دارید و باید از فرودگاه بیرون بروید، قبل از بیرون رفتن حتما گزارش بدهید چون بعضی از هواپیمایی‌ها تنها گزارش‌هایی را معتبر می‌دانند که تا چهار ساعت بعد از نشستن پرواز به دستشان برسد. فراموش نکنید که به مسئولان فرودگاه آدرس و تلفن خودتان را بدهید تا بتوانند شما را پیدا کنند.

این نکته‌ها را فراموش نکنید

حتما کاغذی که وقت تحویل بار به هواپیما دریافت کرده‌اید را به مسئولان فرودگاه بدهید و فرم را با دقت پر کنید، اما تمام اعداد و کدهای مربوط به بارتان را یادداشت کنید. بعضی از هواپیمایی‌ها به شما یک کد پیگیری می‌دهند که در وب سایت وارد کنید و وضعیت بارتان را ببینید اما بعضی از ایرلاین‌ها هم تلفنی این خدمت را ارائه می‌دهند. در هر صورت کد پیگیری را یادداشت کنید و نگه دارید. نام ماموری که با او صحبت کرده‌اید را بپرسید و در خاطرتان نگه دارید. وقتی بلیط خارجی می‌خرید، بهتر است چند عبارت ضروری انگلیسی برای سفر را هم یاد بگیرید که در این مواقع دچار مشکل نشوید. اگر چمدانتان در پرواز بعدی باشد (که ۹۰ درصد اوقات اینطور است) تا چند ساعت بعد به دستتان می‌رسد، پس اگر کار ضروری ندارید از فرودگاه خارج نشوید. اما اگر به فرودگاه اشتباهی رفته باشد می‌تواند یکی دو روز طول بکشد. در بعضی از موارد خیلی نادر، چمدان شما بین دو ایرلاین جابجا شده و باید از ایرلاین دوم سراغش را بگیرید.

اگر قصد سفر با اتوبوس دارید نکاتی که در سفر با اتوبوس باید بدانید را مطالعه کنید

ایرلاین‌های مطمئن را انتخاب کنید

درست است که این اتفاق، کاملا تصادفی است و ممکن است برای هر کدام از ما پیش بیاید اما بیایید با خودمان روراست باشیم.  ایرلاین‎‌هایی که سابقه این اتفاق در آن‌ها کمترین میزان است، احتمال خیلی خیلی کمتری برای گم کردن چمدان ما دارند. با خرید بلیط هواپیما خارجی علی بابا، معتبرترین ایرلاین‌ها را ببینید و از بینشان انتخاب کنید. کافی است در این  صفحه‌ روز سفرتان را مشخص کنید و فهرست ساعت‌ها و ایرلاین‎‌ها را ببینید. علی بابا با ارائه بلیط خارجی به صورت چارتر به شما کمک می‌کند که در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید. بعد از انتخاب بلیط، به صفحه‌ای راهنمایی می‌شوید که می‌توانید در آن قوانین ویزا و مسیر را به شکل کامل بخوانید و مطمئن سفر کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.