راه اندازی سیستمهای اعلام و اطفای حریق پست ۴۰۰ کیلوولت

Print Friendly, PDF & Email

با همکاری مدیریت و کارشناسان مجتمع فولاد سبا و شرکتهای سازندۀ داخلی پروژۀ EPC، طراحی، خرید و نصب و راه اندازی سیستمهای اعلام و اطفای حریق اتوماتیک ترانسهای قدرت پست ۴۰۰ کیلوولت، سالن برق پست MRSS و ترانسهای پست LBSS و پست RED مورد بهره برداری قرار گرفت.

کد خبر : 6497
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 آبان 1399 - 22:34
راه اندازی سیستمهای اعلام و اطفای حریق پست ۴۰۰ کیلوولت
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , داریوش دریابار مدیر خدمات فنی و پشتیبانی مجتمع فولاد سبا ضمن تأیید این خبر گفت: این کار از اواخر سال ۹۷ با همکاری شرکت‌های پیمانکار داخلی که در این زمینه از تجربه و سابقۀ کافی برخوردار بودند، در بدترین شرایط تحریم و بنابر ضرورت کارخانه، وارد فاز اجرا شد.

وی در خصوص اهمیت اجرای این پروژه گفت: حوادث احتمالی ترانس‌های قدرت در صنایع مختلف می‌تواند آسیب‌های جدی تجهیزات، توقف روند تولید و همچنین خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای نیروی انسانی و محیط‌زیست در پی داشته باشد. بنابراین به‌منظور جلوگیری از چنین حوادثی، واحد تولید و توزیع برق مجتمع فولاد سبا، با همکاری شرکت‌های مذکور، اجرای این پروژه را در دستور کار قرار داد.

دریابار با تأکید بر اینکه کلیۀ تجهیزات در پست ۴۰۰ کیلوولت و دیگر پست‌های اشاره‌شدۀ این قرارداد، فاقد تجهیزات سیستم‌های اعلام و اطفای حریق اتوماتیک بودند، تصریح کرد: تمامی برندهای استفاده‌شده در سیستم اعلام حریق NOTIFIRE -UK و در سیستم اطفای حریق KCA و تکنیدرو از برندهای معتبر جهانی به شمار می‌آیند. همۀ تجهیزات دیگر همچون شیرآلات و درب‌های ضدحریق از محل تولیدات داخلی تأمین شده است.

 وی ادامه داد: با توجه به حساسیت عملیات اجرایی بر روی ترانسفورماتورهای قدرت ۴۰۰ کیلوولت که برای ادامۀ تولید بسیار حیاتی‌اند و زمان بسیار محدود بی‌برقی برای این تجهیزات در زمان تعمیرات برنامه‌ریزی ‌شده است، این پروژه بدون هیچ‌ حادثه و با بیشترین توان و دقت اجرایی شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 دریابار تصریح کرد: اینک پس از اجرای روند راه‌اندازی، از ۲۰ مرداد ۹۹ کلیۀ تجهیزات این سیستم آزمایش‌های موردنیاز را توسط واحد آتش‌نشانی مجتمع فولاد سبا با موفقیت پشت سرگذاشته و با بهترین عملکرد در حال کار است.

وی گفت: پروژۀ اجراشده در واحد تولید و توزیع برق مجتمع فولاد سبا  شامل بخش‌های ذیل است:

– اجرای سیستم اعلام و اطفای حریق اتوماتیک آب و فوم بر روی ترانسفورماتورهای ۴۰۰ کیلوولت؛ – اجرای سیستم خنک‌کنندگی آب دیواره‌های آتش ترانسفورماتورهای ۴۰۰ کیلوولت؛ – اجرای سیستم اعلام حریق اتوماتیک در پست و گالری‌های کابل MRSS و SVC۱ و SVC۲؛ – اجرای سیستم اعلام حریق اتوماتیک در پست RED و تونل‌های ارتباطی به واحد احیا مستقیم و غبارگیر؛ – اجرای درب‌های ضدحریق و مواد فلاماستیک بر روی کابل‌ها در تونل‌های برق زیرمجموعۀ پست‌های MRSS و RED به طول تقریبی ۲ کیلومتر؛ – توسعۀ رینگ آب آتش‌نشانی با لوله‌های دفنی پلی‌اتیلن در محدودۀ پست ۴۰۰ کیلوولت مجتمع فولاد سبا؛ – ساخت بنا و نصب تجهیزات و تأسیسات الکتریکی و مکانیکی جهت اتاق‌های FFR مربوط به سیستم اطفای حریق اتوماتیک ترانسفورماتورهای ۴۰۰ کیلوولت.

مدیر خدمات فنی و پشتیبانی مجتمع فولاد سبادر خاتمه از همکاری مدیران و کارشناسان مجتمع فولاد سبا در واحدهای خدمات فنی و پشتیبانی، تکنولوژی و اجرای پروژه‌ها، ایمنی فنی و آتش‌نشانی، توزیع برق، مدیریت و کارکنان شرکت‌های مهندسی آب‌وآتش نقش‌جهان و فراتحقیق و سایر واحدهایی که به‌نوعی در اجرای این پروژۀ خطیر همکاری نمودند، تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.