دستهای پنهان نورد گرم را سرد نکنند

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر”با توجه به نفت‌خیز بودن ایران و نیاز بسیار زیاد  صنعت نفت  به لوله‌های انتقال  نفت و گاز  که عمدتا از نوع ترش (همراه با گوگرد بالا) است امکان تولید رول ورق برای ساخت لوله‌های با اقطار بزرگ و ضخامت زیاد وجود نداشت، نیاز صنایع  نفت  به تولید گریدهای جدید فولادی از قبیل API X۷۰ است که صرفا با راه‌اندازی این خط جدید مقدور خواهد بود.

کد خبر : 670
تاریخ انتشار : شنبه 2 آذر 1398 - 12:30
دستهای پنهان نورد گرم را سرد نکنند
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“واقعیت آن است که اکنون با توجه به افزایش نیاز بازار داخلی و خارجی به ورق‌های فولادی، خط نورد گرم فعلی فولاد مبارکه جوابگوی نیاز صنایع پایین‌دستی نیست، چرا که ظرفیت تولید کوره‌ها در ( واحد اصلی ) فولاد مبارکه ۷ میلیون تن و ظرفیت نورد گرم با تمام ظرفیت‌های بهبود یافته در سال‌های اخیر حداکثر ۵ میلیون تن در سال است، که نسبت به ظرفیت نهایی فولادسازی ۲ میلیون تن کسری دارد و برای نورد این ۲ میلیون تن اضافه، باید فکری می‌شد. خط جدید نورد گرم ۲  فولاد مبارکه  در راستای تکمیل طرح شهید خرازی، تدبیری بود که برای حل این مشکل اندیشیده شد.

با توجه به نفت‌خیز بودن ایران و نیاز بسیار زیاد  صنعت نفت  به لوله‌های انتقال  نفت و گاز  که عمدتا از نوع ترش (همراه با گوگرد بالا) است امکان تولید رول ورق برای ساخت لوله‌های با اقطار بزرگ و ضخامت زیاد وجود نداشت، نیاز صنایع  نفت  به تولید گریدهای جدید فولادی از قبیل API X۷۰ است که صرفا با راه‌اندازی این خط جدید مقدور خواهد بود.

این در حالی است که نیاز گسترده صنعت  خودرو  به ورق‌های خاص با استحکام بالای سبک DP۱۱۸۰، برای استفاده در بدنه خودروها، باعث سبک‌سازی و استحکام بخشیدن به بدنه  خودرو  و در نتیجه کاهش آلودگی، ایمنی بالا و صرفه‌جویی هزینه‌های سوخت آن می‌شود که با راه‌اندازی این خط مرتفع خواهد شد.

با احداث خط جدید می‌توان ضخامت‌های تا ۲/ ۱ میلی‌متر را با استحکام بالا و به‌صورت سبک تولید کرد که در هزینه‌های تمام شده مشتریان ساختمانی نیز موثر خواهد بود.

برخی از مزایای احداث واحد نورد گرم ۲:

ـ اشتغال ۱۰۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۷۰۰۰ نفر به‌صورت غیر مستقیم.

ـ بی‌نیازی کشور از  واردات  ورق‌های فولادی ویژه  نفت و گاز.

ـ تولید ورق‌های فولادی عریض برای تولید لوله‌های انتقال آب.

ـ تولید ورق‌های استحکام بالا با  وزن  کمتر برای ساخت خودروهایی سبک  وزن  با مصرف سوخت پایین‌تر و ایمنی بالاتر.

ـ تولید ورق‌های فولادی ویژه شاسی خودروها و ماشین‌های سنگین.

ـ تولید ورق‌های فولادی با ضخامت کمتر و استحکام بیشتر برای مصارف ساختمانی و صنایع لوله و پروفیل.

ـ جلوگیری از عرضه تختال مازاد کشور بدون ارزش افزوده و افزایش تولید ناخالص ملی.

ـ ایجاد بازار بین‌المللی و فرصت صادرات ورق گرم نوردشده با اتکا به  اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر برای توسعه صادرات غیر‌نفتی.

ـ تنوع بخشیدن به سبد محصولات فولاد مبارکه با توجه به تقاضای روزافزون صنایع داخلی و خارجی

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.