نورد گرم یا جنگ سرد؟

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر”اتلاف ۱۵ سال زمان که به علتهای مختلف اجرای چنین طرحی را روی زمین گذاشت و حالا بعد از اینهمه سال درحال انجام شدنست هرچند که از گوشه و کنار خبر می رسد که عده ای در حال سنگ اندازی هستند

کد خبر : 673
تاریخ انتشار : شنبه 2 آذر 1398 - 13:11
نورد گرم یا جنگ سرد؟
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر”انتظارات به پایان رسید و سرانجام ما شاهد راه اندازی خط نورد ۲ فولاد مبارکه خواهیم بود. طرذحی که گفته می شود در صنایع مختلف مانند ، نفت ، گاز ، خودروسازی و ساختمان دستگیر اقتصاد و صنعت کشور خواهد شد بعلاوه ی اینکه در بحث ایجاد اشتغال ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۷۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در آن مشغول به کار خواهند شد.

اما مسئله ای که باید در این میان به آن پرداخت اینست که بزرگترین شرکت تولید کننده فولاد تخت در خاورمیانه و شمال افریقا چرا تا کنون دست به این اقدام نزده بود؟ اتلاف ۱۵ سال زمان که به علتهای مختلف اجرای چنین طرحی را روی زمین گذاشت و حالا بعد از اینهمه سال درحال انجام شدنست هرچند که از گوشه و کنار خبر می رسد که عده ای در حال سنگ اندازی هستند اما انتظار از مجموعه ای مانند فولاد مبارکه اینست که با توجه به منویات رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی و رونق تولید مانند گذشته و با قاطعیت بیشتری در این خصوص گام بردارد.

این طرح که در ابتدا قرار بود توسط یک شرکت آلمانی انجام شود به پروسه ی تحریم خورد و به نتیجه نرسید. با روی کار آمدن  عظیمیان در فولاد مبارکه و با درک این ماجرا که کشور در بخش نورد گرم نیازمند محصولات جدید است رایزنی ها با یک شرکت چینی آغاز شد و درنهایت در چند روز گذشته اخبار فولاد حاکی از خبرهای خوبی برای اقتصاد و صنعت کشور بود و راه اندازی نورد ۲ که مهمترین مزیتش بی نیازی کشور از واردات ورق های فولادی ویژه نفت و گاز است ، مزیتهای زیادی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

اما در شرایطی که کشور دارای بیشترین حساسیت در بخش اقتصاد است امیدواریم که این مطالبه بدون پاسخ نماند که چه کسانی در حساس ترین زمان ممکن در راه اندازی این طرح قصد کارشکنی دارند آن هم طرحی که می توان جلوه های اقتصاد مقاومتی را در آن کاملا آشکار مشاهده کرد

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.