کروز از پیشتازان ساخت سنسور ABS

Print Friendly, PDF & Email

شرکت صنایع تولیدی کروز هم اکنون بیش از ۷۰ درصد سهم بازار را در تولید سنسور ABS در اختیار دارد.

کد خبر : 6895
تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 - 22:38
کروز از پیشتازان ساخت سنسور ABS
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , این قطعه در سال ۹۰ در این شرکت داخلی سازی شده است و با توان تولید سالانه ۵ میلیون قطعه، نیاز خودروسازان و خدمات پس از فروش را برآورده می سازد. تکنولوژی ساخت سنسور ABS صالح فاضلی مدیر مهندسی سنسور گروه قطعه سازی کروز گفت: سنسورABS یا همان سنسور سرعت چرخ خودرو از نوع تولید فرکانس و ساختمان داخلی آن از یک آی سی اثر هال و یک آهنربا تشکیل شده و وظیفه اصلی آن اندازه گیری سرعت چرخ ها است.

 

با تجهیز خودروها به سیستم ترمز ABS و ECS، شرایط هر یک از چرخ‌ها پیش از ترمزگیری توسط این سنسور بررسی و به واحد پردازش ارسال می‌شود و سیستم ترمز با تغییر نیروی وارد بر ترمز هر یک از چرخ‌ها، از ایجاد شرایط بحرانی جلوگیری می‌کند.

این کارشناس صنعتی ادامه داد: در حوزه تولید این قطعه های تک، بهترین برند تولیدکننده در دنیا بوش و زیمنس هستند. در اصل در عرصه تولید چنین سنسورهایی تنها شاید به تعداد انگشتان یک دست، شرکت ها فناوری ساخت این قطعه را داشته باشند.

فاضلی با اشاره به اینکه از اواسط دهه۸۰ تکنولوژی ساخت سنسور ABS از شرکت کونتینتال (زیمنس) به شرکت کروز به عنوان پیشگام و اولین تولید کننده این سنسور منتقل شد، اظهار کرد: در طی سالیان گذشته ضمن اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم، با همت مهندسان داخلی ظرفیت تولید و عمق خودکفایی با ساخت تجهیزات تولید و قطعات زیر مجموعه حاصل شده است و امکان پاسخ گویی به نیاز خودروسازان و خدمات پس از فروش به صورت کامل وجود دارد.

مدیر مهندسی سنسور کروز در خصوص هزینه تمام شده ی سنسور ABS تولید داخل بیان کرد: با توجه به شرایط ارزی حاکم، قیمت تمام شده تولید آن در مقایسه نمونه های خارجی بسیار اندک بوده و با کیفیت قابل رقابت با تولیدکنندگان درجه یک خارجی، تقریبا نصف هزینه واردات است.

با کاهش ارزبری در ساخت داخل و با توجه به اینکه نیمی از نیاز فعلی خودرو ساز و بازار به وسیله واردات با تعرفه ناچیز اتفاق می افتد، جلوگیری از خروج ارز به میزان بیش از ۲ میلیون دلار در سال امکان پذیر شده است.

توان طراحی و ساخت مدل های جدید فاضلی تصریح کرد: با توجه به بومی سازی دانش ساخت و تولید این سنسور به عنوان یک قطعه ایمنی، در صورت نیاز خودرو سازان به مدل های دیگر جهت پروژه های جدید، امکان طراحی، ساخت و صحه گذاری محصولات جدید به صورت کامل در کوتاهترین زمان امکان پذیر است.

تیراژ تولید سنسور ABS مدیر مهندسی سنسور کروز همچنین اشاره کرد: توان تولید این شرکت در تولید سنسور ABS به صورت سالانه میانگین پنج میلیون است و توانایی تامین بخش قابل توجهی از نیاز بازار را داریم.

دیگر سنسوری که از تیراژ قابل توجهی در این واحد برخوردار است، سنسور دما و فشار ورودی موتور یا همان TMAP است که میزان تولید این محصول در شرکت کروز میانگین یک میلیون قطعه و این شرایط در سنسور میل لنگ بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار قطعه است.

علاوه بر آن سنسور موقعیت میل سوپاپ به صورت میانگین ۶۰۰ هزار قطعه در سال تولید می شود و در اختیار خودروسازان و شبکه خدمات پس از فروش قرار می گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.