بهمن موتور با تهیه تجهیزات پیشرفته ی رباتیک، افزایش کیفیت و تنوع رنگ در محصولات جدید را فراهم کرد

Print Friendly, PDF & Email

شرکت بهمن موتور در راستای افزایش رضایت مشتریان، پروژه های متفاوتی را در خصوص بهبود سطح کیفی محصولات اجرا کرده است که از جمله می توان به ارتقای کیفیت رنگ محصولات با تهیه تجهیزات پیشرفته، مکانیزه شدن خطوط رنگ، انجام آزمایشات سختگیرانه مطابق با استانداردهای روز دنیا و… اشاره کرد.

کد خبر : 6963
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آذر 1399 - 9:30
بهمن موتور با تهیه تجهیزات پیشرفته ی رباتیک، افزایش کیفیت و تنوع رنگ در محصولات جدید را فراهم کرد
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , کیفیت بالای رنگ بدنه خودرو، ویژگی دیگر محصولات بهمن موتور
خانم نیسان جلال پوری رییس آزمایشگاه شرکت بهمن موتور با اشاره به یکسان سازی تست های انجام شده بر روی رنگ های این شرکت با سایر خودروسازان داخلی اظهار کرد: محدودیت های سختگیرانه برای استانداردهای رنگ در نظر گرفته ایم و ۳۵ تست مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا انجام می دهیم تا بتوانیم پیش از ورود رنگ به خط تولید، کلیه آزمون های رنگ تر، فیلم رنگ و تست های عملکردی را صحه گذاری کنیم.

رییس آزمایشگاه شرکت بهمن موتور با تاکید بر اینکه رنگ بدنه محصولات از مرغوبیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: تجهیزات مورد نیاز تست های عملکردی رنگ در آزمایشگاه موجود است و کلیه لایه های رنگ اعم از الکترواستاتیک، آستری، بیس کوت و کلیر کوت مورد آزمون قرار می گیرد و پس از کسب اطمینان کامل از کیفیت آن ها مطابق با استاندارد و محدودیت های تعیین شده، وارد خطوط می شوند.
جلال پوری گفت: فام های رنگ در آزمایشگاه قابلیت پاشش و تست های لازم را دارا هستند و در گستره ی رنگ سفید، مشکی، نقره ای، نقرآبی، قرمز صدفی، آبی متالیک، سربی و… قرار دارند.

افزایش تنوع رنگی محصولات
فرهاد عفتی رییس تولید رنگ شرکت بهمن موتور در خصوص مراحل پیش رنگ بدنه خودرو توضیح داد: در ابتدا برای حذف آلودگی های حین ساخت بدنه، چربیگیری صورت می پذیرد. سپس آبکشی بدنه و برای ایجاد آمادگی سطحی وارد فرآیند فسفاته و چندین مرحله شسشو می شود. در این مرحله مطابق با فرآیند ای دی یا الکتروپوزیشن، رنگ مخصوصی روی سطح بدنه جهت جلوگیری از خوردگی در مقابل شرایط محیطی ایجاد و سپس فرآیند پخت کامل بدنه در دمای ۱۶۰ درجه برای مقاومت در برابر خوردگی و افزایش دوام رنگ خودرو انجام می شود.

رییس تولید رنگ شرکت بهمن موتور گفت: پس از آماده سازی سطحی بدنه، در مرحله ابتدایی پاشش آستر برای جلوگیری از سایش سنگ ریزه و افزایش مقاومت بدنه در برابر عوامل تنش های مکانیکی انجام می شود. سپس در کوره، عملیات پخت آستر در دمای ۱۴۰ درجه صورت می گیرد و سپس وارد مرحله رنگ می شود که توانایی پاشش رنگ های متفاوت اعم از متالیک، غیر متالیک، صدفی و با ویژگی بصری خاص روی سطح بدنه به وسیله ربات های پیشرفته را دارا است.

وی ادامه داد: بعد از فرآیند رنگ، کلیر کوت یا پاشش لایه درخشان به وسیله ربات روی سطح رنگ برای محافظت خودرو در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی محیطی مانند اشعه خورشید، حلال های متفاوت و… انجام می شود.

عفتی تصریح کرد: کلیه مراحل رنگ آمیزی خودرو اعم از آستر، رنگ و کلیر کوت، پی تی، ای دی و… به صورت مکانیزه و اتوماسیون شده توسط ربات های پاششگر بر روی سطح بدنه صورت می گیرد و با امکانات فنی و تجهیزات پیشرفته ی رباتیک موجود به دنبال افزایش تنوع رنگی محصولات بهمن موتور هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.