پیش بینی رشد ۶۲ درصدی تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت در سال جهش تولید

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل کارخانه احیا استیل فولاد بافت اعلام کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و روند تولید، میزان تولیدات این کارخانه، تا پایان سال جاری در مجموع به ۷۹۲ هزار تن می رسد که در مقایسه با سال قبل از رشدی معادل ۶۲ درصد برخوردار خواهد شد.

کد خبر : 6986
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 دی 1399 - 11:32
پیش بینی رشد ۶۲ درصدی تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد بافت در سال جهش تولید
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، سورنا زمانیان گفت: میزان تولید آهن اسفنجی در ۸ ماه منتهی به پایان آبان ماه سال جاری به ۵۰۵ هزار و ۶۵۴ هزار تن رسید.

وی افزود: با توجه به نامگذاری امسال به نام ” جهش تولید ” ، رکورد تولید ماهانه امسال در خرداد ماه ۹۹ معادل ۷۵ هزار و ۲۲۴ تن و رکورد روزانه سال جاری نیز برابر با ۲ هزار و ۵۲۰ تن بود.

زمانیان در خصوص اجرای فاز ۲ مجتمع فولاد بافت اظهار کرد: فاز ۲ مجتمع فولاد بافت در حال آماده سازی است و پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد. در حال حاضر میانگین نیروی کار مستقیم در فاز ۲ طی دو ماه گذشته ۱۴۳ نفر، میانگین نیروی کار غیرمستقیم و ستادی ۵۸ نفر و مجموع پرسنل پیمانکار ۲۰۱ نفر هستند.

این گزارش حاکیست: مجوز فاز ۲ فولاد بافت، از فولادسازی به احداث ۲ واحد شامل کارخانه گندله سازی با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن و کارخانه احیا مستقیم برای تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی جدید، صادر و ابلاغ شده است.

زمانیان با اشاره به برگزاری مجمع فوق‌العاده‌ و حضور سهامداران در عالی ترین سطح گفت: در این مجمع قرار شد سهامداران ۲۲ هزار میلیارد ریال از محل آورده نقدی و درآمدهای خود کارخانه را طی سه سال برای فاز دوم تزریق کنند. از آنجا که زیرساخت‌های کارخانه احیای شماره ۲ مهیاست، این تزریق مالی می‌تواند کارها را به خوبی به پیش ببرد.
وی افزود: مجتمع فولاد بافت علاوه بر نقشی که در توسعه صنعت فولاد کشور دارد، زمینه اشتغال متخصصان بومی منطقه بافت در استان کرمان را فراهم کرده، به طوری که ۹۵ درصد نیروی انسانی فولاد بافت از میان جوانان و متخصصان بومی این منطقه و شهرهای بافت و رابر انتخاب شده اند.
کارخانه احیا استیل فولاد بافت، بزرگترین و تنها مجتمع صنعتی بزرگ منطقه در سطح سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه است که در سال رونق تولید(۹۸) افتتاح شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.