ارائۀ خدمات آزمایشگاه کالیبراسیون گشتاور فولاد مبارکه به سایر صنایع

Print Friendly, PDF & Email

آزمایشگاه کالیبراسیون و گشتاور شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان آزمایشگاه استاندارد و مرجع در حوزۀ کالیبراسیون، در حال حاضر به‌دلیل جایگاه ویژۀ ملی در عرصۀ اندازه‌گیری و خدمات کالیبراسیون، علاوه‌بر نواحی داخلی فولاد مبارکه، به مشتریان بیرونی نیز که غالبا از شرکت‌های تولیدکننده‌اند، خدمات ارزنده‌ای ارائه می‌کند.

کد خبر : 7001
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آذر 1399 - 13:01
ارائۀ خدمات آزمایشگاه کالیبراسیون گشتاور فولاد مبارکه به سایر صنایع
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , این مطلب را کارشناس کالیبراسیون و ابزار دقیق شرکت فولاد مبارکه گفت و افزود: آزمایشگاه‌های ابزار دقیق و کالیبراسیون شرکت فولاد مبارکه یکی از اولین آزمایشگاه‌های تأیید صلاحیت‌شده و همکار سازمان ملی استاندارد ایران به شمار می‌رود که از سال ۱۳۷۸ پروانۀ تأیید صلاحیت آزمایشگاهی اخذ کرده است.

مجتبـی اکلیلی با اشاره به اینکه استاندارد ملی و بین‌المـــللی ۱۷۰۲۵ ISO/IEC، در ســـال ۱۳۸۴، در زمینۀ سیستم مدیریت آزمایشگاه‌های کالیبراسیون و در دو بخش الزامات مدیریتی و فنی تدوین شده است گفت: به‌طور هم‌زمان آزمایشگاه کالیبراسیون فولاد مبارکه نیز به‌عنوان یکی از اولین آزمایشگاه‌های کالیبراسیون در سطح ایران موفق شد پروانۀ تأیید صلاحیت مبتنی بر استاندارد ۱۷۰۲۵ ISO/IEC را   از نظام تأیید صلاحیت ایران، وابسته به سازمان ملی استاندارد ایران، برای یک دورۀ سه‌ساله دریافت کند و پس از آن، به‌صورت پیوسته تاکنون موفق به تمدید این پروانه بر اساس الزامات فنی و مدیریتی مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران (NACI) گردیده است.

وی افزود: تا قبل از سال ۱۳۹۷، پروانۀ تأیید صلاحیت آزمایشگاه کالیبراسیون در حوزه‌های دما، فشار، الکتریکی و طول و ابعاد بود که با توجه به نیازهای فولاد مبارکه در زمینۀ کالیبراسیون گشتاور، آزمایشگاه کالیبراسیون به امکانات دقیق و به‌روزی ازجمله ترکمتر مرجع در گسترۀ N.m ۳۰ تا N.m ۱۵۰۰مجهز شد تا جوابگوی نیازهای کالیبراسیون این شرکت باشد.

کارشناس کالیبراسیون و ابزار دقیق شرکت فولاد مبارکه دربارۀ اهمیت قابلیت‌های این آزمایشگاه گفت: هدف از ایجاد آزمایشگاه کالیبراسیون گشتاور گام برداشتن در مسیر تحقق اهداف عالیۀ سازمان بوده است. این اهداف شامل بهبود مستمر فعالیت‌ها و فرایندهای کاری، کسب رضایت مشتریان داخلی و خارجی و همچنین توسعۀ خدمات از طریق ایجاد یک محیط مبتنی بر یادگیری و نوآوری است.

اکلیلی در ادامه یادآور شد: در اسفندماه ۱۳۹۷ توسط ممیزان مجرب مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران (NACI)، وابسته به سازمان ملی استاندارد ایران، در دو بخش الزامات مدیریتی و فنی، با تمرکز بر مباحث تضمین کیفیت نتایج، صحه‌گذاری روش‌ها، سرویس و نگهداری وسایل اندازه‌گیری مرجع و کنترل میانی تجهیزات و مباحث مربوط به رضایت مشتریان انجام گرفت و کالیبراسیون گشتاورسنج‌ها نیز در پروانۀ تأیید صلاحیت آزمایشگاه اضافه شد.

وی با اشاره به فعالیت حال حاضر آزمایشگاه گشتاور به‌عنوان آزمایشگاه استاندارد و مرجع در حوزۀ کالیبراسیون تصریح کرد:  با افتخار می‌توان ادعا کرد که برخی از خدمات این آزمایشگاه به‌دلیل ویژگی‌های کیفی آن، در سطح ملی منحصربه‌فرد و بی‌نظیر است.

اکلیلی در ادامه ضمن اشاره به مزایای به‌دست‌آمده پس از راه‌اندازی آزمایشگاه گشتاور، از ایجاد امکان کالیبراسیون دستگاه‌های مرجع در این آزمایشگاه خبر داد و یادآور شد: افزایش دامنۀ کاربرد آزمایشگاه حاصل تلاش و همکاری کارکنان آزمایشگاه‌های ابزار دقیق و کالیبراسیون فولاد مبارکه و همچنین حمایت‌های مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی، مدیریت بازرسی فنی، اتوماسیون و ابزار دقیق و   واحد تعمیرات ساختمانی مدیریت تعمیرات مرکزی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.