افزایش سطح کمّی و کیفی پوشش بیمه‌نامه‌ها

Print Friendly, PDF & Email

در تقویم رسمی کشور ۱۳ آذرماه به‌عنوان روز بیمه نام‌گذاری شده است. به این مناسبت سید علی پزشک، مدیر امور نهادها و ذینفعان مالی شرکت فولاد مبارکه، در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار داشت: تمامی اموال و دارایی‌های شرکت فولاد مبارکه شامل کلیۀ خطوط تولیدی و ستادی و مجموعه انبارها و دفاتر شرکت در سطح کشور با سرمایۀ بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال دارای پوشش بیمۀ آتش‌سوزی است. این بیمه‌نامه‌ها متناسب با مخاطرات و ریسک‌های هر واحد ارزیابی و پوشش‌های لازم صادر شده است.

کد خبر : 7072
تاریخ انتشار : جمعه 7 آذر 1399 - 22:33
افزایش سطح کمّی و کیفی پوشش بیمه‌نامه‌ها
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , مدیر امور نهادها و ذی‌نفعان مالی شرکت فولاد مبارکه افزود: تمامی مکانیسم‌ها و ماشین‌آلات کارگاهی شرکت اعم از تولیدی و کمک‌تولیدی (ناوگان سنگین و نیمه‌سنگین) نیز دارای پوشش مسئولیت مدنی و مهندسی است و خودروها و وسایط نقلیۀ سبک نیز پس از استعلام و به‌روزرسانی فهرست اطلاعات دارایی‌ها از مراجع ذی‌صلاح، مشمول صدور بیمه‌های شخص ثالث و بدنه با تعهدات روز می‌گردند.

پزشک در ادامه گفت: تمامی مراکز تفریحی و مجموعه‌های آبی شرکت شامل استخر فولاد مبارکه و استخرهای مرکز باغ فردوس هم به لحاظ پوشش مسئولیت مدنی مسئولین و ناجیان شاغل و هم به لحاظ آتش‌سوزی، بیمه‌نامه دارند.

وی همچنین به دارا بودن پوشش مسئولیت مدنی آسانسورها و جرثقیل‌های سقفی شرکت فولاد مبارکه با تعهدات مالی مناسب اشاره و خاطرنشان کرد: پیرو دیدگاه مدیریت عالی شرکت در حفظ کرامت انسانی و خدمات‌رسانی به همکاران معزز، پوشش بیمه‌نامۀ آتش‌سوزی منازل مسکونی کارکنان و همچنین پوشش عمر و حادثه جهت بیمه‌شدۀ اصلی و خانوادۀ و در قالب رشتۀ آتش‌سوزی منازل کارکنان و پوشش عمر و حوادث کارکنان و خانواده ایشان در نظر گرفته شده است.

سید علی پزشک در توضیح بیمۀ آتش‌سوزی منازل کارکنان گفت: این رشته پس از رایزنی‌های صورت‌گرفته با شرکت‌های بیمه‌ای به‌عنوان یک پوشش با هدف خدمت به کارکنان شرکت در نظر گرفته شده است. پوشش بیمۀ آتش‌سوزی منازل کارکنان بدون پرداخت حق بیمه از سوی آنان صادر شده و در صورت بروز حادثه با موضوع خطرات اصلی (آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار) منازل آنان دارای پوشش حریق خواهد بود.

وی در ادامه از افزایش صددرصدی حد پرداخت خسارت در این رشته در مقایسه با سال‌های گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: حد پرداخت خسارت از ۳۰۰ میلیون ریال به ۶۰۰ میلیون ریال ارتقا یافته و مدارک مالکیت منزل مسکونی در زمان وقوع حادثه باید به شرکت بیمه ارائه گردد. کارکنان شرکت باید جهت بهره‌مندی از این پوشش آخرین آدرس محل سکونت خود را در سامانۀ اطلاعات کارکنان ثبت کنند.

وی همچنین در خصوص پوشش عمر و حوادث کارکنان و خانوادۀ ایشان گفت: این پوشش نیز برای شاغلین و خانواده‌های محترم آن‌ها تدوین شده و در صورت فوت کارکنان شرکت به هر علت، مبلغ ۲ میلیارد ریال به‌عنوان غرامت به خانوادۀ متوفی و یا ذی‌نفعان تعیین‌شده پرداخت می‌گردد و درصورتی‌که فوت ناشی از وقوع حادثه در محل کار رخ دهد، مبلغ ۱ میلیارد ریال به سرمایۀ فوت به هر علت اضافه می‌گردد و درمجموع مبلغ ۳ میلیارد ریال به ذی‌نفعان و یا خانواده متوفی مطابق با شرایط و قوانین جاری پرداخت می‌گردد. غرامت ازکارافتادگی کارکنان اصلی نیز در این پوشش مبلغ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تعیین و به شاملین موضوع پرداخت می‌گردد.

مدیر امور نهادها و ذینفعان مالی شرکت فولاد مبارکه در پایان یادآور شد: در شرایط این بیمه‌نامه برای همسران و فرزندان کارکنان شرکت نیز سرمایه‌ای معادل ۳۰۰ میلیون ریال به‌عنوان غرامت فوت و نقص عضو پیش‌بینی و اختصاص داده شده است که البته پیش‌بینی می‌شود با توجه به رایزنی صورت‌گرفته سرمایه‌های تعیین‌شده در رشتۀ عمر و حوادث کارکنان و خانواده‌های محترم آن‌ها در آینده نزدیک مجددا افزایش یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.