اعلام آمادگی فولاد متیل برای حمایت از توسعۀ معادن کوچک در کرمان

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل در دیدار با استاندار کرمان، برای ایجاد یک هاب مرکزی در نزدیکی خطوط ریلی استان به‌منظور توسعۀ دامنه فعالیت‌های معدنی و کمک به جهش تولید و اشتغال پایدار اعلام آمادگی کرد.

کد خبر : 7144
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 - 15:24
اعلام آمادگی فولاد متیل برای حمایت از توسعۀ معادن کوچک در کرمان
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , مجتبی مهدیان افزود: این مجموعه با ۱۴ شرکت زیرمجموعه فعالیت می‌کند که ۸۰ درصد سهام آن مربوط به فولاد مبارکه و مابقی مربوط به حوزۀ هنری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی ادامه داد: این هلدینگ با ۳۰ سال قدمت، با هدف توزیع ورق‌های فولادی فولاد مبارکه برای تولیدکنندگان کوچک راه‌اندازی شده و نقش مؤثری در نظام عادلانه توزیع و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط تولیدی و صنعتی داشته است.

نگاه متیل به معادن و صنایع کوچک انتفاعی نیست، حمایتی است

مهدیان افزود: نگاه هلدینگ فولاد متیل به معادن کوچک، بر مبنای دستورات ابلاغی و تکلیفی مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، انتفاعی نیست، بلکه حمایتی است، زیرا کارخانه‌های بزرگ فولادی مستقیما برای خرید فراورده‌های آن‌ها اقدام نمی‌کنند و ما با اهداف حمایتی، تأمین مواد معدنی و اولیه را بر عهده گرفته‌ایم و امیدواریم بتوانیم در استان کرمان اقدامات خوبی انجام دهیم و علاوه بر توزیع عادلانۀ ورق و پیشگیری از واسطه‌گری و حذف دلالان، در خصوص تجهیز و تقویت معادن کوچک سنگ‌آهن و تأمین کنسانتره برای مجتمع‌های فولادی اقدام کنیم.

مهدیان ادامه داد: ازآنجاکه معادن کوچک نیاز به سرمایه‌گذاری دارند و حمل‌ونقل فراورده‌های معدنی از معادن به نقاط دوردست نیز مستلزم مشارکت و حمایت شرکت‌های بزرگ است، هلدینگ فولاد متیل آمادگی دارد تا ضمن ایجاد یک هاب مرکزی در نزدیک خطوط ریلی استان، از این پروژه‌ها حمایت کند. ازآنجاکه کرمان بهشت معادن محسوب می‌شود، امیدواریم با حمایت استاندار و مجموعۀ صنعت و معدن و سایر مدیران استانی، شاهد تحول چشمگیری در کرمان باشیم.

در همین زمینه استاندار کرمان گفت: استان کرمان به‌منظور توسعۀ معادن کوچک، آمادگی کامل برای استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران دارد و این موضوع در اولویت برنامه‌های این استان است.

علی زینی‌وند از مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل خواست تا پروژه‌های توسعۀ معادن کوچک را با طرح و هدف‌گذاری مشخص ارائه دهند.

وی افزود: وزارت صمت نیز در حال کار برای واگذاری اختیارات در حوزۀ معادن به استان‌هاست و به دنبال آنیم که استان کرمان در این زمینه به‌عنوان پایلوت قرار گیرد.

استاندار کرمان ادامه داد: برای تکمیل زنجیرۀ فولاد باید تولید سنگ‌آهن را افزایش داد و برای این ماده، مشخصا در استان کرمان، ظرفیت اکتشاف بسیار زیادی وجود دارد.

زینی‌وند با بیان اینکه در گسترۀ شرق و جنوب‌شرق کشور، هدف‌گذاری تأمین خوراک کارخانه‌ها با تعیین تکلیف پهنه‌های بلوکه‌شده کار مهمی است و باید در دولت دنبال شود، بر حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزۀ توسعه معادن کوچک تأکید کرد و گفت: در حوزۀ زیرساخت آب، برق، گاز و راه نیز کارگروهی در معاونت عمرانی تشکیل شده و در چشم‌انداز مشخص این زیرساخت‌ها نیز تأمین خواهد شد.

تأکید بر ضرورت آزادسازی پهنه‌های معدنی

رئیس هیئت‌مدیرۀ هلدینگ فولاد متیل نیز در این نشست، با اشاره به ضرورت آزادسازی پهنه‌ها و شناسایی محدوده‌های جدید اکتشافی گفت: معادن کوچک پراکندۀ زیادی در استان کرمان داریم که می‌توان آن‌ها را در قالب شبکه‌ای، به‌صورت معدنی بزرگ شکل داد.

مجید آنتیکی‌نژاد افزود: فعال کردن معادن کوچک در توسعه و عدالت اجتماعی مؤثر است و این فعال‌سازی باید با پیشرانی شرکت‌های بزرگ انجام گیرد و در قالب مشارکت و سرمایه‌گذاری، اکتشاف و کارهای بهره‌برداری دنبال شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.