انتخاب بانک ملت به عنوان مشاور پروژه سامانه هوشمند وزارت اقتصاد

Print Friendly, PDF & Email

جلسه هم اندیشی مسوولان مدیریت امور بازرسی و نظارت با مدیرکل دفتر بازرسی وزارت امور اقتصادی و دارایی در زمینه سامانه های نظارتی بانک ملت در قالب صبحانه کاری برگزار شد.

کد خبر : 7334
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 دی 1399 - 22:05
انتخاب بانک ملت به عنوان مشاور پروژه سامانه هوشمند وزارت اقتصاد
Print Friendly, PDF & Email
به گزارش وقت خبر، دکتر عبدالهی مدیرکل دفتر بازرسی وزارت امور اقتصادی و دارایی در این جلسه با تسلیت ایام فاطمیه و نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، به پیاده سازی سامانه هوشمند در وزارت اقتصاد و ۱۸ زیر مجموعه آن اشاره کرد و با قدردانی از مدیرعامل بانک ملت، این بانک را به عنوان مشاور پروژه معرفی کرد.
وی افزود: با توجه به توانایی ها و پیشرفت های مدیریت امور بازرسی و نظارت  بانک ملت در استفاده از فناوری و تکنولوژی های نوین برای پیاده سازی سامانه های نظارتی، این بانک به عنوان مشاور پروژه سامانه هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی انتخاب شده است .
دکتر عبدالهی با اشاره به بحث نظام کنترل های داخلی دستگاه ها تاکید کرد: در سال ۲۰۱۸ در کشور انگلستان و ۱۲۵ کشور دنیا، اصلی ترین موضوع نداشتن   یا ضعف  سیستم کنترل های داخلی بوده است .
به گفته وی، در این دوره دکتر دژپسند مبحث خانواده هوشمند از قبیل  خزانه داری الکترونیک، سامانه هوشمند  نظام جامع بانکداری، سامانه حوزه بیمه و … را مطرح کرد و در این راستا وزارت اقتصاد با تاکید بر نظارت سیستمی و سامانه ای، از این فرصت برای طراحی سامانه ای هوشمند در این مرکز استفاده کرد تا سامانه ای جامع را جهت نظارت بر کل ۱۸ زیرمجموعه مالیاتی، گمرک، بورس و بیمه راه اندازی کند.
این مقام مسوول در وزارت اقتصاد ادامه داد: در بررسی سامانه های طراحی شده ازسوی دستگاه ها و ارگان های مربوطه ، سامانه های نظارتی بانک ملت به عنوان یکی از بهترین و جامع ترین برنامه های نظارتی ازسوی وزارت امور اقتصاد و دارایی انتخاب شده است.
علیرضا حمیدی، مدیرامور بازرسی و نظارت بانک ملت نیز در سخنانی با اشاره به سند چشم انداز و برنامه راهبردی ۱۴۰۴ کل کشور  و همچنین قدردانی از حمایت ها و توجه ویژه مدیرعامل بانک به توسعه بازرسی سیستمی و در لحظه، گفت: از الزامات تحقق اهداف، داشتن زیرساخت های بسیار کارآمد و قوی در فضای مجازی است که در این زمینه، بانک ملت درحوزه های مختلف به ویژه حوزه بازرسی و نظارت، اقدامات قابل ملاحظه ای انجام داده است .
به گفته وی، در این راستا مدیریت امور بازرسی و نظارت بانک ملت، لزوم مهاجرت از بازرسی سنتی به سمت بازرسی مستمر با اتکا به  بستر فناوری اطلاعات را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و نسبت به ایجاد سامانه های نظارتی اقدام کرده است. ضمن این که قابل ذکر است که در شیوه بازرسی مستمر، بیش از ۷۵ درصد  از عملکرد شعب، به صورت مداوم و هدفمند مورد بازرسی قرار می گیرد.
در این جلسه که دکتر عبدالهی مدیرکل دفتر بازرسی وزارت اموراقتصادی و دارایی، دکتر احمد گرجی، مسوول نظارت همگانی سازمان بازرسی کل کشور، سرهنگ حمیدی و سرهنگ بهرامی از پلیس امنیت ناجا، نمایندگان ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و حمیدی مدیر امور ، غلامی قائم مقام و معاونان مدیریت امور بازرسی و نظارت در آن حضور داشتند، سامانه های نظارتی بانک ملت از سوی مسوولان واحدهای نظارت بر سامانه های بانکی و بهبود مستمر ابزارهای نظارتی، معرفی شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.