مرحله اول « اصلاح قانون صدور چک» در بانک رفاه کارگران آغاز شد

Print Friendly, PDF & Email

بانک رفاه کارگران مرحله اول « اصلاح قانون صدور چک» را در شعب سراسر کشور اجرایی کرد.

کد خبر : 7371
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 - 23:00
مرحله اول « اصلاح قانون صدور چک» در بانک رفاه کارگران آغاز شد
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، بر اساس بخشنامه بانک مرکزی؛ این بانک مرحله اول «اصلاح قانون صدور چک» را در شعب سراسر کشور اجرایی کرد و از این پس خدمات حساب جاری (دسته چک) بر اساس قانون جدید ارائه می شود.

بر اساس این گزارش، در گام اول از اجرای «اصلاح قانون صدور چک» و براساس ماده ۶ این قانون، ارائه دسته چک به متقاضیان واجد شرایط صرفاً از طریق سامانه صیاد امکان پذیر و صدور و اعطای دسته چک به مشتریان خارج از این سامانه ممنوع است.

همچنین، براساس ماده ۶ قانون مذکور، “کد یکتا” دریافتی از سامانه صیاد بر روی هر برگه چک، درج می شود.
این گزارش می افزاید، براساس ماده ۴ «اصلاح قانون صدور چک»، بانک رفاه کارگران پس از دریافت کد رهگیری، آن را بر روی گواهینامه عدم پرداخت چک برگشتی، درج می کند و به مشتری تحویل می دهد.

همچنین، در اجرای ماده (۶) قانون، در مورد دسته ‌چک‌هایی که از زمان الزامی شدن اجرای قانون، به مشتریان تحویل داده می‌شود، درج «تاریخ اعتبار چک» با عبارت «صدور این برگه‌ چک حداکثر تا مورخ‏-‏-‏-‏- مجاز است.» بر روی هر برگه چک انجام می شود. براساس ماده فوق، «تاریخ اعتبار چک»، حداکثر سه سال از تاریخ دریافت دسته چک است.
لازم به ذکر است، برگه چک های مربوط به دسته چک های ارائه شده به مشتریان، پس از زمان الزامی شدن اجرای اصلاح قانون صدور چک، همچنان تا اطلاع ثانوی امکان انتقال به اشخاص را از طریق پشت نویسی خواهند داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.