فولاد مبارکه شرکت برترِ ایمنی

Print Friendly, PDF & Email

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست شرکت فولاد مبارکه از ادامۀ روند روبه‌رشد دستاوردها و شاخص‌های ایمنی این شرکت خبر داد و گفت: در پی روند روبه‌‌رشد دستاوردهای ایمنی فولاد مبارکه طی ۲۰ سال اخیر و بر اساس آخرین گزارش‌های اعلام‌شده از ســوی انجــمن جـهانی فـولاد (World Steel) در سـال ۲۰۱۹، شـرکـت فولاد مبارکه با بهترین عملکرد در شاخص کاهش حوادث در بین سایر فولادسازان جهان، رتبۀ برتر را به خود اختصاص داد.

کد خبر : 7461
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 دی 1399 - 23:03
فولاد مبارکه شرکت برترِ ایمنی
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , حسین مدرسی‌فر با اعلام این مطلب گفت: با حمایت مدیرعامل و نهادینه شدن فرهنگ ایمنی نزد کارکنان تلاشگر شرکت، شاخص‌های عملکردی و وضعیت ایمنی شرکت به‌طور دائم روبه‌بهبود بوده است؛ به‌طوری‌که مقدار شاخص ضریب تکرار حادثه (FR) از ۹.۸ در سال ۷۹ به ۰.۸۶ در سال ۹۸ و ضریب شدت حادثه (SR) نیز از ۱.۸۵۶ به ۰.۰۱۶ در بازۀ زمانی مذکور کاهش یافته است. این در حالی است که با همکاری مدیریت و کارکنان، شرکت فولاد مبارکه در تلاش است تا در سال ۹۹ نیز به جایگاه‌های ارزشمندتری در این حوزه دست یابد.

 وی افزود: مأموریت واحد ایمنی در شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان تدوین‌کنندۀ استراتژی و برنامه‌های این حوزه حصول اطمینان از تأمین ایمنی و شرایط کار سالم است که این استراتژی با برنامه‌ریزی بلند و کوتاه‌مدت و ابلاغ این دستورالعمل‌ها جهت اجرای کامل آن و همچنین بانظارت دقیق بر اجرای برنامه‌ها بر اساس چرخۀ بهبود مستمر (PDCA) به اجرا درمی‌آید و روند کاهش مقادیر شاخص‌های حوادث از ۲۳ دی‌ماه ۱۳۷۱ تاکنون بیانگر تحقق این راهبرد بسیار مهم است.

 مدرسی‌فر با تأکید بر اینکه در این زمینه فولاد مبارکه فعالیت‌های فراوانی در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی و اجرا کرده است، گفت: برنامه‌های بلندمدت پنج‌ساله ارتقای ایمنی در سازمان، بر اساس مدل مدیریت ایمنی در فاصلۀ زمانی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ تدوین و جاری شده است.

 وی ادامه داد: مدل‌های زیادی در دنیا جهت مدیریت ایمنی وجود دارد که با اهتمام کارشناسان ایمنی و حمایت مدیران ارشد این سازمان، مدیریت ایمنی مبتنی بر ریسک به‌عنوان مدل مدیریت ایمنی انتخاب و اجرا شده است؛ بنابراین با توجه به اینکه وقوع حوادث به‌علت بالفعل شدن خطرات است، شناسایی خطرات محیط و فعالیت و انجام اقدامات اصلاحی نقش اساسی در کنترل حوادث ایفا خواهد کرد.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست با بیان اینکه پیشگیری از بروز حوادث در فرایند تولید و در نتیجه ارتقای سلامت کارکنان و تجهیزات یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت این شرکت از بدو راه‌اندازی تاکنون بوده است، تصریح کرد: واحد ایمنی فولاد مبارکه به‌عنوان تدوین‌کنندۀ استراتژی و برنامه‌های ایمنی در سازمان، با انجام بازرسی‌های ایمنی، نقش اساسی در ایجاد محیط ایمن در سازمان داشته و با نظارت بر عملکرد ایمنی در شرکت در مسیر تحقق هدف کاهش حوادث گام برداشته است.

مدرسی‌فر افزود: حوادث مرتبط با کار را می‌توان جزئی جدایی‌ناپذیر از صنعت دانست و این موضوع به همین دلیل از منظر ایمنی و بهداشت در تمام دنیا موردتوجه قرار دارد. از طرف دیگر، این حوادث علاوه بر سلامت جسمانی، سلامت روانی فرد را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و با تحمیل هزینه و صرف زمان، خسارت‌های زیادی به کارگر و کارفرما وارد می‌کند.

وی با اشاره به آمارهای بین‌المللی گفت: طبق آمار سازمان بین‌المللی کار (ILO) سالانه بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از کارگران به علت سوانح یا بیماری‌های شغلی، جان خود را از دست داده‌اند و حدود ۴ درصد تولید ناخالص ملی کشورها در اثر حوادث و شرایط ناایمن محیط کار از بین رفته است. این در حالی است که در ایران حوادث شغلی به‌عنوان دومین عامل مرگ‌ومیر، اهمیت بسیار زیادی دارد و ضرورت توجه به این مسئله را دوچندان می‌کند.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه در پایان از همکاری تمامی تلاشگران شرکت که اجرای دستورالعمل‌های ایمنی را در بالاترین سطح در دستور کار خود قرار داده‌اند و تأثیر بسزایی در ارتقای شاخص‌های ایمنی شرکت داشته‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.