تشنج برجامی در بازار خودرو/فروشندگان چه واکنشی نشان دادند؟

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , با افزایش ۳ هزار تومانی دلار در دو هفته گذشته ، مردم نگران شده اند و ذهنیتی که در مورد کاهش قیمت دلار در سال آینده برای آن ها ایجاد شده بود ، پاکسازی شد و مردم با نگرانی افزایش قیمت ها به بازار رفتند و دارندگان خودرو نیز فروش خود

کد خبر : 7792
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 بهمن 1399 - 10:33
تشنج برجامی در بازار خودرو/فروشندگان چه واکنشی نشان دادند؟
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , با افزایش ۳ هزار تومانی دلار در دو هفته گذشته ، مردم نگران شده اند و ذهنیتی که در مورد کاهش قیمت دلار در سال آینده برای آن ها ایجاد شده بود ، پاکسازی شد و مردم با نگرانی افزایش قیمت ها به بازار رفتند و دارندگان خودرو نیز فروش خود را متوقف کرده اند.

 

خودروهای داخلی نیز افزایش قیمت حدود ۳٪ و برخی از خودروهای خارجی تا ۵٪ را تجربه کردند و خریدارانی که انتظار کاهش قیمت با بازگشت برجام را داشتند اکنون در بازار هستند تا از قیمت های قبلی مطلع شوند و فروشندگانی که قبلا به دنبال خریدار بودند اکنون فروش خود را متوقف کرده اند.

 

پیش بینی قیمت خودرو در شب سال نو

فروشنده ای که تا ۱۰ روز پیش منتظر فروش خودرو خود بود ، مانع انتظار قیمت های بالاتر می شود. بنابراین ، بازار بار دیگر در رکود جدی قرار دارد و این شرایط برای بازار خودرو ، در آستانه سال جدید ، وضعیت غیر قابل پیش بینی برای خریداران ایجاد می کند.

 

آیا سیگنال گرانی در راه است؟

اگر نرخ ارز تعدیل نشود و دوباره کاهش نیابد ، این وضعیت ادامه خواهد داشت ، زیرا جهش حدود سه هزار تومانی نرخ دلار در مدت زمان کوتاه ، به بازار این علامت را داد که وجود خواهد داشت هیچ بهبودی در این نزدیکی نیست.

قیمت خودرو زیر چکش دلار

مردم اکنون ملتهب شده اند و نمی دانند چه باید بکنند ، تأثیر سایر اخبار در مورد خودرو را قابل مقایسه با تأثیر نرخ ارز نمی دانند و اکنون بازار ارز زیر چکش دلار و هر گونه اخبار از جمله زمزمه آزادسازی قیمت خودرو این خود هضم می شود و اثری از این منطقه را نمی پذیرد. با این حال ، خبرهای خوبی از این بخش به بازار تزریق نشده است.

از اواخر هفته گذشته ، شاهد افزایش قیمت خودرو در حدود چهار تا پنج میلیون بود که این امر به دلیل التهاب ناشی از اخبار برجام و خروج آهسته ایران از تعهدات پروتکل الحاق هسته ای و به دنبال آن افزایش جدی نرخ ارز بود.

 

 

برای اطلاع از آخرین اخبار روز خودرو در کانال تلگرامی نبض بازار عضو شوید:

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.