همتی از FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام دفاع می‌کند

Print Friendly, PDF & Email

عصر امروز جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور رییس کل بانک مرکزی برگزار می‌شود. قرار است عبدالناصر همتی در مورد ضرورت و آثار پیوستن به FATF توضیحاتی در این نشست به اعضای تشخیص مصلحت نظام ارائه ‌دهد.

کد خبر : 7812
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 - 13:05
همتی از FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام دفاع می‌کند
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , پیش از این همتی با اعلام اینکه بنا به درخواست دولت و تأئید مقام معظم رهبری مهلت بررسی لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام تمدید شده است، مواضع خود را در خصوص FATF بیان کرده بود. او در یادداشتی اینستاگرامی نوشته بود: توجه داشته باشیم که عدم تعیین تکلیف FATF می‌تواند در نبود تحریم‌ها مانعی برای سیستم بانکی کشور در انجام مبادلات بانکی بین المللی باشد.

به دنبال نامه روحانی به رهبر معظم انقلاب و در خواست برای تمدید مهلت بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، بررسی‌های این مجمع روی لوایح FATF نزدیک به دو ماه است که آغاز شده.

در روزهای اخیر محسن رضایی، دبیر این مجمع اعلام کرده بود که تا آخر سال نتیجه این بررسی‌ها مشخص می‌شود. به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس جمهور با هدف تصویب لوایح پیشنهاد داده است که یک شرطی اضافه شود. اینکه ایران اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم ها را به طرف مقابل ندهد اما این پیشنهاد باید در مجمع بررسی شود که آیا این شرط امکانپذیر است یا خیر. رضایی در ادامه افزوده بود: بعضی ها که در اقلیت هستند می گویند می شود که اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم ها را به دبیرخانه FATF نگوییم و اکثریت در کمیسیون مشترک معتقدند که چنین کاری نمی شود.

حال باید توضیحات همتی می‌تواند به تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام کمک کند یا خیر؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.