کمک در تأمین مالی پروژه های کشور با تأسیس چهارمین هلدینگ فولاد مبارکه

Print Friendly, PDF & Email

حمیدرضا عظیمیان در مراسم بازدید رئیس دفتر رئیس‌جمهور از شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه تاکنون سه هلدینگ در زمینه‌های مختلف تحصیل یا تأسیس کرده و اکنون با دریافت مجوزهای لازم از سازمان بورس و بانک مرکزی، چهارمین هلدینگ آن (مالی) تأسیس شده است.

کد خبر : 7903
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اسفند 1399 - 10:34
کمک در تأمین مالی پروژه های کشور با تأسیس چهارمین هلدینگ فولاد مبارکه
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر, حمیدرضا عظیمیان با بیان اینکه وزیر صمت پیش از این از تعریف پروژههایی مجموعا به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خبر داده است، افزود: این هلدینگ شامل ۱۰ شرکت زیرمجموعه شامل شرکتهای سبدگردان، کارگزاری، رتبهبندی، بیمه، بانک و صرافی است که با هدف کمک به تأمین مالی پروژههای کشور تأسیس شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه این شرکت مشکلی در زمینۀ تأمین مالی پروژههای خود ندارد اظهار کرد: فولاد مبارکه با اعتبار بالایی که در بازار دارد میتواند منابع مالی موردنیاز پروژهها را در بازار جمعآوری و در اختیار دولت قرار دهد.

عظیمیان با اشاره به سخن رئیسجمهوری مبنی بر ترجیح منافع ملی بر منافع شرکت فولاد مبارکه، تصریح کرد: در راستای مسئولیت اجتماعی این شرکت، در سال ۹۷ مبلغ ۵ میلیارد تومان، در سال ۹۸ مبلغ ۱۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ مبلغ ۱۵ میلیارد تومان در قالب کمکهای اجتماعی پرداخت شده است. بهعلاوه، پس از سیل سال گذشته، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به این امر تخصیص داده شد.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه تنها به فکر سود خود نیست و معتقد است باید همواره در کنار مردم و دولت باشد، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان از سوی این شرکت برای مقابله با کرونا تخصیص داده شده که از این مقدار در حدود ۱۱۷ میلیارد تومان به تجهیزات مورداستفاده در بیمارستانهای استان تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه این شرکت اکنون ۹ پروژه به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومان در دستور کار دارد، گفت: اجرای این پروژهها به اشتغالزایی ۵۰ هزار نفر بهصورت مستقیم و غیرمستقیم، در همۀ مناطق کشور، از هرمزگان و خوزستان گرفته تا یزد، چهارمحال و بختیاری و کرمان، منجر خواهد شد.

عظیمیان خاطرنشان کرد: علاوه بر آنچه ذکر شد، اسلب گازترش برای اولین بار در کشور در شرکت فولاد مبارکه تولید شد و این امر باعث اجرای استراتژیکترین پروژۀ دولت تدبیر و امید گردید. همچنین اخیرا نوع جدیدی از اسلب تولید کردیم که طرحهای انتقال گاز و نفت را از گوره به جاسک عملیاتی کرد.

وی با اشاره به تلاش فولاد مبارکه در راستای امیددهی به مردم اظهار کرد: ما به توصیۀ مقام معظم رهبری و رئیسجمهوری همواره به دنبال پمپاژ امید و رفع نگرانی از تحریمها بودهایم تا مردم را همچنان امیدوار نگه داریم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به پروژۀ نورد گرم شمارۀ ۲ پرداخت و گفت: در سالهای اخیر فولاد مبارکه همواره پیشگام تحولات بزرگ در زمینۀ صنعت فولاد بوده است. طرح نورد گرم شمارۀ ۲ و بهروزرسانی و همگامی با تولیدکنندگان بزرگ جهان ازجمله طرحهای بزرگ مطرح در این زمینه بوده و امروز طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه تازهترین گام این شرکت است.

وی با بیان این مطالب افزود: اجرای طرح نورد گرم شمارۀ ۲ قرار است این شرکت را در افق ۱۴۰۴ به رتبهای برساند که نهتنها تأمینکنندۀ نیاز داخلی باشد، بلکه همگام و همراستا با اقتصاد جهانی پیش رود. در واقع این گروه بزرگ تولیدی و صنعتی معتقد است درصورتیکه بر مبنای طرح تحول دیجیتال حرکت نکند، ممکن است مزیتهای خود را از دست بدهد و حتی در بازار داخلی نیز یارای رقابت با دیگر تولیدکنندگان را نداشته باشد؛ پس طرح تحول دیجیتال الزامی برای بقاست و باید اجرایی شود.

عظیمیان به نقش و جایگاه شرکتهای دانشبنیان در طرح تحول دیجیتال پرداخت و گفت: شرکتهای دانشبنیان و استارتآپها در طرح تحول فولاد مبارکه نسبت به سایر مناطق دنیا، جای بسیار بازتری برای کار دارند. باید توجه کنیم که ایران تحریم است و به فضاهای بیرونی و دانش کسبشده و تجارب خارج از ایران بهراحتی و به میزان موردنیاز خود دسترسی ندارد.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه افزود: در این راه، با فراخوانهای انجامشده و ارسال اعلامیه برای همۀ شرکتهای ایرانی، افراد نخبه و نخبگان، از آنان درخواست میکنیم که همراه ما باشند؛ بهخصوص اینکه این راه برای ما بهصورت کامل شناختهشده نیست و استفاده از خرد جمعی در این راه و بهکارگیری ایدههای خلاقانۀ افراد نخبه و شرکتهای دانشبنیان میتواند  در این زمینه راهگشا باشد و مفاهیم جدیدی را برای ما ایجاد کند.

عظیمیان به آغاز عملیات اجرایی پروژههای اولویتدار طرح تحول دیجیتال اشاره کرد و افزود: پروژههای تعریفشدۀ شرکت فولاد مبارکه در ابتدای سال آینده در حوزۀ امنیت اطلاعات و پروژههای زیرساختی مانند خودران کردن وسایل نقلیه، بهویژه جرثقیلها و متصل کردن تجهیزات و ماشینهای عملیاتی فعال، هوشمندسازی انبارها و داراییهای موجود در فولاد مبارکه خواهد بود. همچنین با توجه به ابعاد و گستردگی این پروژهها، برای اتمام آنها یک بازۀ زمانی بیستساله تعریف شده است؛ اما امید داریم در سال آینده بتوانیم از منافع و برکات اجرای این پروژهها در شرکت فولاد مبارکه بهرهمند شویم.

وی در خاتمه گفت: الگو و شعار این پروژۀ اولویتدار، طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه است که عملیات اجرایی آن با حضور دکتر محمود واعظی رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری آغاز شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.