باقری لنکرانی: پرونده الکترونیک سلامت الزام قانونی وعقلی است

Print Friendly, PDF & Email

کامران باقری لنکرانی وزیر اسبق بهداشت ودرمان کشور گفت: پرونده الکترونیک سلامت الزام قانونی و عقلی است اما اجرای آن نیازمند برنامه ریزی مناسب است.

کد خبر : 8347
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 فروردین 1400 - 12:43
باقری لنکرانی: پرونده الکترونیک سلامت الزام قانونی وعقلی است
Print Friendly, PDF & Email
به گزارش وقت خبر، دکتر کامران باقری لنکرانی در وبینار «پروندۀ الکترونیک سلامت؛ بررسی یک تجربه سیاستی در سازمان تأمین اجتماعی» که با حضور معاون درمان و عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در موسسه عالی پژوهش برگزار شد، افزود: بحث پرونده الکترونیک سلامت از حدود ۲۴ سال اخیر مطرح شده است، اما به دلایل گوناگون شاهد عدم شکل گیری این پرونده بودیم.
وی افزود: معماری پرونده الکترونیک، معماری مناسبی است اما اجرای آن نیازمند برنامه ریزی است و اگر برنامه ریزی نباشد در اجرا به مشکل برمی‌خوریم.
وی با بیان اینکه پرونده الکترونیک سلامت باید ویژگی کاربردی داشته باشد، اظهار کرد: ویژگی مهم دیگر انسجام خدمات است و باید بتواند خدمات را در کنار هم قرار دهد. همچنین بحث نظارت، گزارش‌گیری، رصد و پایش را فراهم کند و نیز از استانداردهایی مانند محرمانگی و توجه به اخلاق حرفه‌ای برخوردار باشد.
وزیر اسبق بهداشت، گفت: پرونده الکترونیک سلامت می‌تواند ضمن افزایش بهره‌وری سبب افزایش ایمنی بیماران شود.
باقری لنکرانی تصریح کرد: ارائه ویزیت از طریق پرونده سلامت می‌تواند از تداخل دارویی جلوگیری کرده و ایمنی بیماران را فراهم کند
وی در ادامه اجرایی شدن پرونده الکترونیک را مستلزم برخورداری از آموزش‌های لازم برای ارائه دهندگان خدمت و حتی گیرندگان خدمت برشمرد و افزود: اگر نتوانیم مردم را از منافع این گونه خدمت قانع کنیم نمی‌توانیم به نحو احسن بحث پرونده را اجرایی کنیم.
رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت کشور، افزود: برای اجرای پرونده الکترونیک سلامت دو رویکرد می‌توانیم داشته باشیم؛ یکی اجرای صفر تا ۱۰۰ برنامه است و دیگری اجرای تدریجی و گام به گام است.
باقری لنکرانی اظهار کرد: اجرای این برنامه از ابعاد فرهنگی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و نیز اگر مهندسی درستی ایجاد نشود با آشفتگی مواجه خواهیم بود.
وی گفت: از این‌رو باید در این طرح معماری کلان داشته باشیم و همچنین لازم است مدیریت تغییر ایجاد شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.