تداوم و رشد تولید فولاد مبارکه موجب تأمین امنیت بیشتر جامعه خواهد شد

Print Friendly, PDF & Email

دکتر حق‌پرست، مدیرکل ادارۀ اطلاعــــات استـــــــان اصفهـــــان، روز چهارشنبه بیستم آذرماه، ضمن بازدید از فولاد مبارکه و دیدار با مدیرعامل و معاونان این شرکت در جمع کارکنان گفت: حاصل تلاش کارکنان فولاد مبارکه مایۀ افتخار و عزت کشور است و تداوم رشد تولید در این شرکت موجب تامین امنیت بیشتر جامعه خواهد شد.

کد خبر : 867
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 آذر 1398 - 8:51
تداوم و رشد تولید فولاد مبارکه موجب تأمین امنیت بیشتر جامعه خواهد شد
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، به نقل از شرکت مبارکه فولاد در ابتدای این بازدید، مدیرکل ادارۀ اطلاعات استان اصفهان به معراجالشهدای فولاد مبارکه رفت و ضمن قرائت فاتحه بر مزار شهدای آرمیده در این شرکت، با آرمانهای شهدا و امام شهدا تجدید بیعت کرد و در ادامه، با حضور در سالن شاهد این شرکت، در جمع معاونان، مدیران و کارکنان آن ایراد سخن کرد.
وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در فولاد مبارکه تصریح کرد: خوشحالم که امروز در میان جمعی از فعالان عرصۀ تولید و امنیت اقتصادی کشور حاضر شدهام.
وی با تأکید بر اینکه اقتصاد، امنیت، فرهنگ، سیاست و… همگی مثل ظروف مرتبطهاند، تصریح کرد: آرامش مردم ما متأثر از کارکردهای مطلوب این ظروف مرتبطه است؛ بنابراین تفاوتی ندارد که هر فرد در چه حوزهای کار میکند، بلکه همه در این امر سهیماند و باید برای ارتقای کارکردهای خود تلاش کنند. هرکس خودش باید سهمش را در کارکردها ایجاد کند.
وی در ادامه امنیت را یکی از نیازهای اساسی انسان دانست و تصریح کرد: همانگونه که در محیط کارخانه و صنعت، ایمنی را رکن اساسی میدانند و بر این باورند که «اول ایمنی، بعد کار»، در امنیت عمومی نیز ضرورت دارد همۀ بخشها در حوزۀ امنیت با هم همکاری کنند.
حقپرست تأکید کرد: مقام معظم رهبری دو شاخصه را برای مدیران ترسیم میکنند: اول وظیفهشناسی و دوم شناخت از وضعیت؛ و در ادامه تأکید میکنند علم و تقوا و شجاعت نیز زمانی مؤثر است که به این دو واقف باشیم؛ بنابراین ما باید وظایف خود را بشناسیم و درک و شناخت درستی از خود، مسئلههای پیشرو و موقعیتمان داشته باشیم.
او در ادامه با اشاره به اهمیت و نقش توانمندی و ظرفیتهای داخلی در تولید فولاد گفت: بهعنوان مثال، کشور چین توانسته از سال ۱۹۴۵ تولید خود را آغاز و آن را تا ۱۹۷۹ به حدود ۶۰ میلیون تن و امروز در سال ۲۰۱۹ به حدود ۸۰۰ میلیون تن برساند.
مدیرکل ادارۀ اطلاعات استان اصفهان درخصوص حوادث اخیر و برنامههای نظام سلطه برای مقابله با جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: حدود ۸۰۰ رسانۀ دیداری و شنیداری تلاش میکنند مردم را ناامید کنند و این تلاش مبتنی بر نوعی برنامهریزی برای عملیات روانی است. آنها برای دست یافتن به نتیجۀ موردنظر خود و ناامید کردن مردم برنامهریزیهای گستردهای کردهاند، تاجاییکه بر اساس بررسیهای بهعملآمده حدود ۴۲۰۰ اندیشکده و رسانۀ متعدد، چنین استراتژیای را طراحی کردهاند.
مدیرکل ادارۀ اطلاعات استان اصفهان افزود: ما یک دستگاه اطلاعاتی هستیم و از دل این مردم و برای همین مردم تولید امنیت میکنیم. ما به دنبال این هستیم که با کمک مردم و همۀ بخشهای حاکمیتی و نظام، برای پیشرفت کشور و دفاع از مردم کار کنیم. در زمینۀ اقتصاد و موضوعات مربوط به آن نیز موظفیم به شما و همۀ بخشهای اقتصادی کمک کنیم. ما همراه شما و یاریرسان شما هستیم و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، همۀ بخشهای مختلف میتوانند از اطلاعات ما در زمینههای مرتبط با حوزۀ خود استفاده کنند.
وی با بیان اینکه یاری رساندن به فولاد مبارکه از دو جهت برای ادارۀ اطلاعات حائز اهمیت است، گفت: اول اینکه این صنعت در پیشرفت امور و اقتصاد کشور بسیار مؤثر است و اساسا نقش استراتژیک دارد. دوم اینکه تولیدات فولاد مبارکه موتور محرک سایر صنایع و بخشهای اقتصادی کشور است. بنابراین تداوم و رشد تولید فولاد مبارکه موجب تأمین امنیت بیشتر جامعه خواهد شد.
حقپرست خاطرنشان کرد: قطعا تا امروز تهدیدهای متعددی علیه فولاد مبارکه وجود داشته که به فضل خدا و با تلاش جمعی عزیزان این حوزه مدیریت شده است، بهویژه همین حضور در کنار کارکنان فولاد مبارکه بهنوعی توجه ویژۀ امنیتی به شمار میآید.
وی گفت: نباید اجازه داد که رفتار دشمن علیه ما بر ما اثر بگذارد. امروز در شرایط سختی هستیم، اما باید با اقتصاد مقاومتی از این گردنه و پیچ تاریخی عبور کنیم. بنابراین باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و با انسجام درونسازمانی، در مسیر رشد و بهبود هرچه در توانمان است انجام دهیم.

فولاد مبارکه استفاده از توان داخلی در اجرای پروژۀ نورد گرم شمارۀ ۲ و اخذ ضمانتنامههای مناسب در مرحلۀ تنظیم قرارداد این پروژه را در دستور کار خود دارد
به گزارش خبرنگار فولاد، در این بازدید مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن ارائۀ گزارش کاملی از عملکرد نواحی مختلف فولاد مبارکه از تلاش همۀ عزیزانی که تلاش میکنند محیطی امن برای زندگی و تولید در کشور فراهم گردد، تشکر و قدردانی کرد و گفت:  در سایه تلاش کارکنان و وجود همین امنیت، امروز شرکت فولاد مبارکه دومین شرکت بورسی کشور است.
وی در ادامۀ سخنان خود فولاد مبارکه را بزرگترین بنگاه اقتصادی مالیاتدهندۀ کشور که سالانه بالغبر ۱۵۰۰ میلیارد تومان مالیات میدهد دانست و اضافه کرد: در گروه فولاد مبارکه حدود ۳۵۰ هزار فرصت شغلی وجود دارد و تولید حدود نیمی از فولاد کشور بر عهدۀ این شرکت است.
وی شفافیت نظام مالی فولاد مبارکه را از دیگر مزیتهای این شرکت دانست و گفت: خوشبختانه علیرغم گردش مالی بالای این شرکت، این شرکت با فساد مواجه نشده است.
مهندس عظیمیان ضمن تقدیر و تشکر از حمایتهای مدیرکل اطلاعات و همکارانشان درخصوص اجرای طرح توسعۀ نورد گرم شمارۀ ۲ گفت: همانگونه که ادارۀ اطلاعات نیز انتظار دارد، فولاد مبارکه استفاده از توان داخلی در اجرای پروژۀ نورد گرم شمارۀ ۲ و اخذ ضمانتنامههای مناسب در مرحلۀ تنظیم قرارداد این پروژه را در دستور کار خود دارد.
مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار امیدواری کرد این پروژۀ ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومانی ظرف ۳ سال آینده به بهرهبرداری برسد و زمینۀ اشتغال جوانان و رونق بیشازپیش تولید را فراهم کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.