مقایسه جنجالی دیگنیتی پرایم با چری تیگو۷، پژو ۲۰۰۸، جک k7

Print Friendly, PDF & Email

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه دیگنیتی پرایم با چری تیگو۷ با پژو ۲۰۰۸ می باشد که در ادامه با  وقت خبر همراه باشید تا به مقایسه چری تیگو۷ با پژو ۲۰۰۸ بپردازیم. هر چهار خودرو دارای ویژگی های منحصر به فرد روی کاغذ هستند ، اما نباید از نقش مهم

کد خبر : 8697
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 - 9:59
مقایسه جنجالی دیگنیتی پرایم با چری تیگو۷، پژو ۲۰۰۸، جک k7
Print Friendly, PDF & Email

یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه دیگنیتی پرایم با چری تیگو۷ با پژو ۲۰۰۸ می باشد که در ادامه با  وقت خبر همراه باشید تا به مقایسه چری تیگو۷ با پژو ۲۰۰۸ بپردازیم.

هر چهار خودرو دارای ویژگی های منحصر به فرد روی کاغذ هستند ، اما نباید از نقش مهم قیمت گذاری معقول و رقابتی و همچنین خدمات پس از فروش گسترده در موفقیت یک خودرو غافل شد. با قیمت ۷۵۰ میلیون تومان و اختلاف قیمت ۲۰۰ میلیون تومانی در مقایسه با سایر رقبا ، قطعاً دیگنیتی خرید منطقی تری خواهد داشت و ممکن است کار را برای سایر خودروهای این بخش سخت کند.

مقایسه ظاهری چری تیگو۷ با پژو ۲۰۰۸

دیگنیتی پرایم به لطف بدنه کوپه مانند و خطوط برجسته طراحی ، اسپرت و جوان پسندتر است و از سایر شاسی بلندهای چینی موجود در بازار مدرن تر به نظر می رسد. برخلاف بسیاری از خودروهای چینی ، در نگاه اول متوجه چینی بودن جلوی دیگنیتی نخواهید شد و سبک طراحی آن نسبتاً شبیه محصولات اروپایی است. ارتباط بین چراغ های عقب LED با حجم چشم نواز هماهنگی کامل دارد و اگزوزهای دوقلو در دو طرف سپر با حداقل استفاده از پلاستیک مشکی از دیگر مزایای طراحی نمای عقب دیگنیتی است. چری تیگو ۷ سبک متوسطی به خود گرفته و در طراحی کراس اوور جدید K7 که وارد بازار ایران می شود ، اصول طراحی مدرن غربی دیده می شود و از چهره ساده و خاصی برخوردار است که شاید مورد پسند مشتریان ایرانی نباشد.

اما اگر پژو ۲۰۰۸ برای مصارف خانوادگی خریداری می کنید ، باید انتظارات خود را از آن به عنوان یک کراس اوور جمع و جور شهری نیز تعیین کنید ، زیرا فضای کابین این محصول به خصوص در ردیف عقب اصلاً جادار نیست.

 

مشخصات فنی دیگنیتی

وزن: ۱۵۷۰ کیلوگرم

حجم موتور: ۱۵۰۰ سی سی توربوشارژ

حداکثر قدرت موتور: ۱۴۸ اسب بخار

حداکثر گشتاور: ۲۲۰ نیوتن متر

گیربکس: CVT- مجهز به سیستم تیپ ترونیک

مصرف سوخت روی چری تیگو۷ : ۷.۹ لیتر در هر صد کیلومتر و ۱۱ثانیه

موتور دیگنیتی پرایم، چری تیگو۷ و جک ۱.۵ لیتری توربو

موتور پژو ۲۰۰۸  ۱.۶ لیتری توربوشارژ است

 

چری تیگو۷ نیز نسبت به پیشرانه دیگنیتی و قدرت و گشتاور آن ضعیف‌تر است و به جای گیربکس CVT به ۶ سرعته دوکلاچه متصل شده است. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفر تا صد این پیشرانه روی چری تیگو۷ نیز به‌ترتیب برابر با ۷.۹ لیتر در هر صد کیلومتر و ۱۱ثانیه است.

 

آپشن‌های کاربردی دیگنیتی پرایم و تیگو ۷

استارت دکمه ای، سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور لمسی و ۶ بلندگو، کروز کنترل، سقف پانوراما، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی مجهز به اتوهلد، تنظیم برقی صندلی راننده، سنسور نور، سنسور باران، دی‌لایت، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAC)، سیستم کنترل سرعت در شیب (HDC)، ایربگ‌های راننده، سرنشین جلو و جانبی را به همراه دارند. نقاط برتری دیگنیتی پرایم بر تیگو۷ شامل درب صندو‌ق‌بار برقی، دوربین ثبت وقایع رانندگی (Driving Recorder) ، چراغ مشایعت درب منزل، چراغ‌های جلو LED با قابلیت تنظیم ارتفاع اتوماتیک دانست

 

 

انتخاب سخت از بین چهار محصول

دیگنیتی پرایم با توجه به طراحی به‌روزتر و متفاوت خود، بهترین گزینه برای خریداران است.در بخش عملکرد فنی نیز تفاوت زیادی بین خودروهای موردنظر وجود ندارد.

در زمینه گستردگی خدمات پس از فروش نیز دیگنیتی به پشتوانه و سابقه خوب گروه بهمن، دستِ برتر را دارد. در مقابل دیگنیتی، چری تیگو ۷ کیفیت ساخت پایین‌تری دارد و طراحی آن نیز قدیمی‌تر به نظر می‌رسد، در بحث فنی نیز دیگنیتی را می‌توان یک سر و گردن بالاتر از محصول مدیران خودرو و ایران خودرو قرار داد.

اگر وضعیت نابسامان خدمات پس از فروش و کیفیت در کنار افت قیمت زیاد و بازار ضعیف نمونه‌های دست دوم تیگو ۷ قرار دهیم، ارزش خرید چری تیگو ۷ پایین‌تر از اکثر خودروهای حاضر در این رده قیمتی است و محصول تازه وارد بهمن موتور نیز نسبت به آن انتخاب منطقی‌تری است.

دیگنیتی پرایم با عرضه قیمت ۷۵۰ میلیون و با اختلاف قیمتی ۸۰ میلیونی با پژو ۲۰۰۸، ۲۴۰ میلیونی با جک K7 و تیگو ۷، معقول از سایر خودروها برای خرید است تا خریدار ایرانی، با قیمتی منطقی به خودروی این سگمنت دست پیدا کنند.

 

اخبار مرتبط با خودرو را در کانال تلگرامی نبض بازار بخوانید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.