هزینه نقل و انتقال سند خودرو چقدر شد؟

Print Friendly, PDF & Email

بنابر حکم دیوان عدالت اداری، تنظیم سند رسمی در دفترخانه‌ها الزامی نیست، اما رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفته انتقال مالکیت خودرو فقط از طریق تنظیم سند رسمی ممکن است و برگ سبز به هیچ عنوان در محاکم پذیرفته نیست. حال آنکه گلایه‌ها از این روند ادامه‌دار است و افزایش هزینه نقل و انتقال اسناد خودرو در دفترخانه‌ها، فروشندگان را به ستوه آورده است.

کد خبر : 8734
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 16:12
هزینه نقل و انتقال سند خودرو چقدر شد؟
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , پلیس راهنمایی و رانندگی با صدور سند رسمی در دفترخانه‌ها موافق نیست و معتقد است که تعویض پلاک و انتقال مالکیت با برگ سبز کفایت می‌کند، اما گویا حتی شکایت صاحبان خودرو در این زمینه نیز به جایی نرسیده است.

خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در این باره گفته: «پس از تعویض پلاک باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه شود و سند نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسد.»

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به قانون می‌افزاید: «در قانون کاملاً شفاف صحبت شده و می‌گوید کسی که تعویض پلاک انجام می‌دهد، اگر به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نکند یعنی انتقال مالکیت خودرو انجام نشده و صرفاً مالکیت پلاک تغییر یافته، انتقال مالکیت منوط به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و تنظیم سند رسمی است.»

او با نقد عملکرد پلیس راهور افزود: «مجموعه راهور عنوان برگ سبز را از “شناسنامه مالکیت”به “سند مالکیت” تغییر دادند، اما با تغییر عنوان، رویه کار تغییر نمی‌یابد و مالکیت منتقل نشده است. بنابراین کسی که تعویض پلاک انجام داده، اما آن را در دفاتر به ثبت نرسانده، مدارک او در محاکم فاقد اعتبار است.»

علیرضا پورحسنی، فعال بازار خودرو با اشاره به مشکلات انتقال مالکیت خودرو در دفاتر اسناد رسمی می‌گوید: «پلیس راهور می‌گوید نیازی به سند رسمی نیست و برگ سبز برای تعویض پلاک کافی است، اما دفترخانه‌ها می‌گویند باید سند رسمی باشد زیرا دولت چنین می‌خواهد. باوجودی‌که الزام به دریافت سند رسمی در دفاتر اسناد از سوی دیوان عدالت ادرای رد شده بود، اما گویا زور دفترداران کماکان می‌چربد و قانون را اجرا نمی‌کنند.»

او می‌گوید: «این مسئله چالش‌های زیادی را ایجاد کرده است. هزینه نقل و انتقال اسناد خودرو در دفترخانه‌ها با فروشنده است. عجیب آنکه هزینه نقل و انتقال اسناد خودرو از ۶ فروردین برای خودروهای داخلی و از ابتدای سال میلادی (دی ۹۹) برای خودروهای خارجی به بالای ۶۰ درصد افزایش یافته است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.