کرونای هندی در کمین هرمزگان / شناسایی نخستین مبتلا به کرونای هندی در عراق

Print Friendly, PDF & Email

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان با اشاره به فعالیت صدها ملوان و خدمه اتباع هندی و پاکستانی در شناورهایی که در حوزه سرزمینی استان هرمزگان فعالیت دارند نسبت به ورود کرونای هندی به ایران از این استان، ابراز نگرانی کرد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که نخستین مبتلا به کرونای هندی در عراق هم شناسایی شد.

کد خبر : 8744
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 11:19
کرونای هندی در کمین هرمزگان / شناسایی نخستین مبتلا به کرونای هندی در عراق
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , فرمانده مرزبانی استان هرمزگان با اشاره به فعالیت صدها ملوان و خدمه اتباع هندی و پاکستانی در شناورهایی که در حوزه سرزمینی استان هرمزگان فعالیت دارند نسبت به ورود کرونای هندی به ایران از این استان، ابراز نگرانی کرد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که نخستین مبتلا به کرونای هندی در عراق هم شناسایی شد.

 

سردار سرتیپ دوم حسین دهکی، فرمانده مرزبانی استان هرمزگان:

بنا بر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، ویروس نوع هندی بسیار خطرناک‌تر بوده لذا بنا به دستور فرمانده مرزبانی ناجا و هماهنگی‌های انجام شده با استاندار و سایر مسئولان محلی، تمهیدات ویژه‌ای برای تشدید کنترل در اسکله‌ها و بنادر استان هرمزگان در نظر گرفته شده است.

در بنادر و مبادی ورودی استان اکیپ‌های بهداشتی مستقر و کار تست‌گیری از خدمه کشتی‌ها را انجام می‌دهند.

براساس یکی از مصوبات قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هرگونه تردد اتباع خارجی به‌ویژه هندی و پاکستانی و بنگلادشی در سطح نوار مرزی و شهرهای ساحلی استان، حتی اگر دارای مجوز باشند، تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

هماهنگی‌های لازم بین مرزبانی و دستگاه‌های اجرایی در سطح استان در این راستا انجام شده و استاندار هرمزگان نیز دستورات لازم را برای پیگیری و اهتمام دستگاه‌های دولتی در این خصوص به کلیه فرمانداران و بخشداران سطح استان هرمزگان صادر کردند.

تعداد قابل توجهی از اتباع هندی و پاکستانی به‌عنوان خدمه و یا ملوان در شناورها و کشتی‌ها اشتغال دارند. توصیه ما به بخش‌های مختلف به‌ویژه در تخلیه بارها عدم به‌کارگیری خدمه و کارگران اتباع خارجی به‌ویژه هندی و پاکستانی است و سعی شود از ابزارهای مکانیکی برای تخلیه کشتی‌ها استفاده شود.

ویروس جدید جهش یافته هندوستان به‌شدت میزان تلفات بالاتری دارد و حتی از ویروس‌های انگلیسی و آفریقایی شدیدتر است پس ساحل‌نشینان تحت هیچ شرایطی با اتباع خارجی به‌ویژه پاکستانی و هندی که در سواحل و اسکله‌ها هستند مراوده نداشته باشند و در صورت مشاهده این اتباع سریعا به اولین واحد مرزبانی مستقر در اسکله‌ها اطلاع دهند.

نخستین مبتلا به کرونای هندی در عراق هم شناسایی شد

یک مقام بهداشتی عراقی که به نام وی اشاره نشده است اعلام کرد که نخستین مورد از ابتلا به ویروس کرونای هندی در استان ذی‌قار به مرکزیت شهر «ناصریه» در جنوب این کشور شناسایی شد.

به نوشته العالم، این فرد به تازگی از سفر هندوستان برگشته بود که در بررسی‌های پزشکی مشخص شد به ویروس کرونای هندی مبتلا شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.