سفر به کدام کشورها ممنوع شد؟

Print Friendly, PDF & Email

سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا کشورها را به دو دسته «ویژه» و «پرخطر» از نظر شیوع کرونا دسته‌بندی کرده است، گفت: از این رقم ۱۵ کشور شرایط ویژه کرونایی دارد که پرواز مستقیم و کانکشنی به آنجا نداریم.

کد خبر : 8759
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400 - 12:36
سفر به کدام کشورها ممنوع شد؟
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر,  محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی: ستاد ملی مقابله با کرونا کشورها را به دو دسته «ویژه» و «پرخطر» از نظر شیوع کرونا دسته‌بندی کرده است، در کشورهای ویژه، «منع تردد» داریم و در کشورهای پرخطر باید «پروتکل‌های خاص به‌صورت جدی و دقیق» رعایت شود.

در حال حاضر‌ طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا ۴۲ کشور برای ما شرایط ویژه و پرخطر دارد که شامل ۱۵ کشور با شرایط ویژه و ۲۶ کشور هم با شرایط پرخطر است که پروتکل‌ها باید به صورت خاص و ویژه در آنها اعمال شوند.

توقف پرواز به ۱۵ کشور ویژه

در فهرست کشورهای با شرایط ویژه، ممنوعیت پذیرش مسافر مستقیم و غیرمستقیم مستقر در این کشورها ظرف دو هفته قبل از موعد سفر به استثنای دیپلمات‌ها و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی بر اساس پروتکل‌های ابلاغی ‌داریم.

در حال حاضر به ۱۵ کشور ویژه منع پرواز و تردد داریم که هیچ پروازی نه مستقیم و نه کانکشنی بین کشور ما و این کشورها انجام نمی‌شود؛ این کشورها شامل کشورهای هند، پاکستان، برزیل، فرانسه، بوتسوانی، عراق، جمهوری چک،‌ استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، اسلواکی، زامبیا و آفریقای جنوبی است.

 

پرواز با شرایط خاص به ۲۷ کشور پرخطر

کشورهای پرخطر که با بروز بالای بیماری شناخته شده‌اند، دارای شرایط عدم منع تردد با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدأ‌ و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای ۸ سال است.

این کشورها شامل آلبانی، آندورا، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، مصر، استونی،‌ اکوادور، مجارستان، اردن، کوزوو، لتونی، لبنان، مالت، مولداوی، مونتگرو، مقدونیه شمالی، فلسطین، سنت لوسیا ،صبرستان، سیشل، اسلوانی، سوئد، سوریه، تانزانیا و امارات متحده عربی است.

 

انجام ۲ پرواز در هفته به انگلستان‌

همچنین در سایر کشورها عدم منع تردد با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدأ و انجام مراقبت‌های سندرمیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز ضرورت دارد.

در حال حاضر پروازهای انگلیس به دلیل بهتر شدن شرایط این کشور برقرار شده است و هفته‌ای دو پرواز توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بین تهران و لندن برقرار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.