یارانه معیشتی اردیبهشت کی واریز می‌شود؟

Print Friendly, PDF & Email

اولین یارانه اردیبهشت ماه یارانه معیشتی بنزین است که ۱۰‌ام هر ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. از این رو می‌توان گفت، فردا راس ساعت ۲۴ اولین واریزی دولت در ماه جاری به حساب خانوارها انجام خواهد شد.

کد خبر : 8762
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400 - 14:10
یارانه معیشتی اردیبهشت کی واریز می‌شود؟
Print Friendly, PDF & Email

این هجدهمین یارانه معیشتی بنزین است که به حساب خانوارها واریز می‌شود. یارانه معیشتی بنزین از سال ۹۸ همزمان با افزایش قیمت سوخت شروع شد و به ۶۰ میلیون نفر پرداخت می‌شود. فردا نیز همانند دوره‌های قبل به حساب خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز خواهد شد. درادامه با وقت خبر همراه باشید.

 

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی، پنجمین قسط ازپرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی ازحساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت نموده اند کسر خواهد شد.

چهارمین پرداختی ۱۴۰۰

این دومین یارانه معیشتی ۱۴۰۰ محسوب می‌شود، اولین آن دهم فروردین به حساب خانوارها واریز شد.

البته بین این دو واریزی خانوارها شاهد دریافت یارانه معیشتی ماه رمضان و یارانه نقدی نیز بودند.

اعلام شده بود که یارانه رمضان یک نوبت اضافه از یارانه معیشتی است و به ۶۰ میلیون نفر پرداخت خواهد شد. با این حال بعد از واریز مشخص شد که بودجه اختصاص یافته به این یارانه کمتر از مقدار وعده داده شده بود، از این رو برای خانوارها نیز درصد کمتری یارانه معیشتی بنزین واریز شد.

تا پایان اردیبهشت چقدر پرداخت می‌شود؟

بعد از یارانه بنزین، ۷۶ میلیون خانوار ایرانی باید منتظر دریافت یارانه نقدی باشند، مبلغ این یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر است.

به غیر از این دو یارانه، احتمال دارد که در اردیبهشت ماه مرحله دوم واریز سود سهام عدالت به حساب ۴۹ میلیون نفر مشمول این سهام انجام شود.

مقدار باقی مانده سود برای سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی حدود ۱۰۰ هزار تومان و برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

بر این اساس در صورت تحقق این وعده، طی دو هفته آینده یک خانواده ۴ نفره که تمامی این یارانه‌ها را دریافت می‌کنند و مشمول سهام عدالت نیز هستند، حدود ۷۵۰ هزار تومان دریافتی خواهد داشت.

با این حال واریز چنین مبلغی بسته به واریز ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت است. مسئولان وعده داده‌اند که سود سهام عدالت تا پایان ماه رمضان واریز خواهد شد. اما در هفته‌های اخیر تردیدهایی در خصوص واریز این مبلغ به حساب مشمولین ایجاد شده است.

در این میان برخی اعلام کرده‌اند که ممکن است واریز باقی مانده سود سهام عدالت در خردادماه انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.