۳ دلیل برای شروع فصل جدید آلتکوین‌ها

Print Friendly, PDF & Email

سهم بازار بیت‌کوین برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ تاکنون حدود ۵۰ درصد کاهش داشته و این به معنی علاقه‌مند شدن افراد به دیگر رمز ارزها در راستای سرمایه‌گذاری است. در این برهه از زمان آلت‌کوین‌ها فرصتی برای رشد و توسعه یافته اند. آلت‌کوین به تمامی ارزهای دیجیتال به غیر از بیت‌کوین اطلاق می‌شود. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا فصل جدیدی برای سایر رمز ارزها شروع شده است؟

کد خبر : 8768
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400 - 17:15
۳ دلیل  برای شروع فصل جدید آلتکوین‌ها
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , اگر ۷۵ درصد از ۵۰ رمز ارز برتر بازار کریپتوکارنسی، عملکرد بهتری نسبت به بیتکوین در فصل قبل (۹۰ روز) داشته باشند، آغازی برای فصل آلتکوین‌ها خواهد بود. در طی این مدت بازار ارز دیجیتال و رمز ارزها رشد قدرتمندی را تجربه خواهند کرد.

در حال حاضر مارکت ارزهای دیجیتال در هیجانی آتشین قرار دارد به طوری که ارزش بازار آن که در چند ماه گذشته به بیش از ۲ هزار میلیارد دلار ارتقا یافته است. بیت‌کوین پس از جهش قیمتی تا ۶۴ هزار دلار، دچار افت شده و با ۲۷ درصد کاهش قیمت ۴۷ هزار دلار را لمس کرد و اکنون در تلاش برای پس گرفتن رکوردهای قبلی است، به نظر می‌رسد این نوسانات فرصتی برای رشد دیگر ارزهای دیجیتال باشد.

۳ دلیل را می‌توان برای شروع فصلی جدید آلتکوین‌ها برشمرد:

۱. کاهش تسلط بیت‌کوین

سهم بازار بیت‌کوین از بازار ارز دیجیتال، بهترین معیار برای سنجش قدرت نسبی آلتکوین‌ها در هر برهه از زمان است. همانطور که قبلا اشاره شد این شاخص در کمترین میزان خود در چند سال اخیر بوده و با شکست روند صعودی بلند مدت افت‌های پی در پی را تجربه می‌کند. این فضا فرصتی برای رشد بیشتر ارزهای دیجیتال دیگر در مقابل دلار و یا حتی بیت‌کوین فراهم می‌کند و این نشانه‌ای از آغازی دوباره است.

با نگاهی به نمودار حجم بازار بیت‌کوین درمی‌یابیم که در مقایسه با اواخر سال ۲۰۱۷ و ژانویه ۲۰۱۸ می‌توان ریزش بیشتری برای این معیار متصور شد.

سهم بازار بیت‌کوین در بازار کریپتوکارنسی

 

با کاهش سهم بازار بیت‌کوین، سرمایه‌های زیادی از این رمزارز به سمت دیگر ارزهای دیجیتال در حال انتقال است.

چرخه بازار کریپتوکارنسی به این صورت است که در مرحله اول بیت‌کوین در یک روند نزولی قرار دارد و علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در آن دیده نمی‌شود. در انتهای روند خرسی و شروع روند صعودی سرمایه‌گذاران وارد شده و باعث افزایش قیمت این رمز ارز می‌شوند. در این برهه از زمان آلتکوین‌ها یا اصلا دیده نمی‌شوند و یا در یک سراشینی ریزشی قرار می‌گیرند. در مرحله سوم بعد از رشدهای شدید، بیت‌کوین وارد فاز استراحت می‌شود و مدتی در یک محدوده نوسان می‌کند. در اینجا دیگر رمز ارزها، فرصتی برای عرض اندام پیدا خواهند کرد و رشدهای قابل توجهی را تجربه می‌کنند (که به اصطلاح به ان فصل آلتکوین‌ها گویند). در مرحله آخر بازار تقریبا تا حدی اشباع شده و علاقه به سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد و بیتکوین مجددا وارد روند نزولی می‌شود.

ظاهرا هم‌اکنون بازار رمز ارزها در فاز سوم قرار دارد و شرایط برای رشد آلتکوین‌ها مهیا است.

۲ میزان جستجوی آلت‌‌کوین در گوگل

 

همانطور که در بالا مشاهده شد، علاقه به آلتکوین در سراسر سال ۲۰۲۱ در حال افزایش است. خبر خوب این است که با بالاترین مقدار خود که در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد فاصله زیادی دارد ، درست مثل حجم بازار بیتکوین، بنابراین ممکن است همچنان فضای بیشتری برای رشد وجود داشته باشد.

۲. افزایش شدید قیمت آلتکوین‌ها

در چند ماه گذشته، شاهد موج عظیمی از انفجار قیمتی در تعداد زیادی از رمز ارزها بودیم. از مواردی که می‌توان درباره موضوع ذکر شده مثال زد، ارز وازیر ایکس WazirX است که با حجم مارکت تنها یک میلیارد دلار، رشد ۱.۴ هزار درصدی طی یک ماه را تجربه کرده است! این موضوع افزایش حجم بازار کریپتوکارنسی در طی چند ماه گذشته را نشان می‌دهد. مثال‌های زیادی در این زمینه وجود دارد، بیت تورنت BitTorrent در چند هفته، بیش از ۲ هزار درصد و در یک ماه تقریبا ۷۵۰ درصد رشد را به ثبت رسانده. مثال‌های زیادی مانند ارز دیجیتال تتا THETA ، فایلکوین Filecoin و موارد دیگر وجود دارد. واضح است که حجم سرمایه بالایی به سمت آلتکوین‌ها در جریان است. این مورد از قوی ترین نشانه‌های شروع فصلی جدید برای رمزارزهاست.

۳. رشد انفجاری توکن‌های NFT و عرضه اولیه رمز ارزها

مورد ذکر شده یکی دیگر از نشانه‌های مهم شکوفایی فصل آلتکوین‌ها است. در اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل سال ۲۰۱۸ ، ما شاهد افزایش شدید توکن‌هایی بودیم که به هدف دستیابی به سودهای عظیم عرضه اولیه شدند. در واقع ، احتمالاً بزرگترین و آخرین موج روند گاوی بیت‌‌کوین قبل از رسیدن به ۲۰ هزار دلار بوده است.

در حال حاضر روندی دیگر شکل گرفته است که به‌نظر می‌رسد از آنچه در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد شدیدتر است.

با توجه به دلایل مطرح شده شروع دوره شکوفایی آلتکوین‌ها دور از ذهن نیست، اما اعلام زمان دقیق شروع آن قدری مشکل است. این دوره معمولا بین ۱ تا ۲ ماه به طول می‌انجامد.

هم‌اکنون شاخص فصل آلتکوین‌ها نیز به ۹۰ رسیده است که تایید کننده شرایط ذکر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.