تحلیل بورس ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / نتیجه بازار امروز در دست گروه «خودرویی» و «بانکی»

Print Friendly, PDF & Email

به عقیده یک کارشناس بازار سرمایه ترس و شوک ریزش بر روند بازار غلبه دارد و متغیرهای سیاسی داخلی و تحولات برجام می‌تواند در صعود بازار و در تعادل آن موثر باشد.

کد خبر : 8815
تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 10:50
تحلیل بورس ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / نتیجه بازار امروز در دست گروه «خودرویی» و «بانکی»
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، بازار سهام در هفته گذشته صعود نسبتا متعادلی را تجربه کرد و  امروز ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ شاخص کل با روندی مثبت و متعادل آغاز شد اما در دقایق ابتدایی و در نیمه اول معاملات شاخص کل نزولی شد و با ریزش ۹ هزار واحدی کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را از دست داد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه گفت: ترس و شوک در بازار همچنان غلبه دارد و عمده افراد این طور فکر می‌کنند که ممکن است بازار صعودی و مثبت نشود. این کارشناس بازار در این باره تشریح کرد: به عبارت دیگر با زیان‌هایی که سهامداران در سال گذشته و در سال جدید در بازار دیدند هنوز هم حاضرند سهام خود را با قیمت پایین بفروشند و این مسئله صف‌های فروش و خروج سرمایه‌گذار از بازار را تقویت می‌کند.

این کارشناس بازار بیان کرد: شاخص کل بازار تا به سقف قبلی خود دست پیدا نکند همین شرایط نوسانی و نزولی در بازار حاکم خواهد بود. و  البته بازار در سال ۱۴۰۰ مثل سال گذشته که اکثر افراد جامعه وارد بازار شدند نخواهد بود و همه افرادی که ناآگاهانه وارد بازار شدند عمدتا خارج می‌شوند.

رئیسی در بخش دیگری افزود: در حال حاضر تحولات سیاسی تاثیر برجام و برداشته شدن تحریم‌ها در پایین آمدن نرخ دلار تاثیر داشته است و باید منتظر جلسه سران سه قوه و تاثیر آن بر بازار این هفته باشیم.

 

وی تاکید کرد: صف‌های فروش تا پایان بازار امروز به همین شکل خواهد بود و تغییر زیادی نمی‌کند. اگر گروه‌های بانکی و خودرویی امروز مثبت شوند نشان‌دهنده این است که اتفاقات خوب در بحث‌های سیاسی و برجام افتاده است و اگر نه شاهد این روند فرسایشی در بازار خواهیم بود.

وی درباره دلیل منفی شدن «فولاد« و «فملی» در بازار امروز گفت: این سهم‌ها به دلیل کاهش نرخ دلار روند صعودی هفته گذشته خود را نتوانستند ادامه بدهند و ریزشی شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.