سفر به ترکیه آزاد می‌شود؟

Print Friendly, PDF & Email

با نزدیک شدن تعطیلات عید فطر، بر شدت تبلیغ تورهای ترکیه افزوده شده است. این در حالی است که از یک طرف ترکیه برای سه هفته وارد قرنطینه شده و از طرف دیگر هنوز دستور ممنوعیت تبلیغ و برگزاری تور ترکیه در ایران برداشته نشده است.

کد خبر : 8828
تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 17:15
سفر به ترکیه آزاد می‌شود؟
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , با نزدیک شدن تعطیلات عید فطر، بر شدت تبلیغ تورهای ترکیه افزوده شده است. این در حالی است که از یک طرف ترکیه برای سه هفته وارد قرنطینه شده و از طرف دیگر هنوز دستور ممنوعیت تبلیغ و برگزاری تور ترکیه در ایران برداشته نشده است.

وزارت بهداشت، ستاد ملی کرونا و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اما تاکنون واکنشی به این موضوع نداشته‌اند.

از ۱۸ فروردین که بخشنامه ممنوعیت تا اطلاع ثانوی تبلیغ و اجرای تور مسافرتی و گردشگری به مقصد ترکیه صادر شده، تبلیغ و فروش خدمات سفر به این کشور متوقف نشده و فقط در عنوان محتوا تغییراتی ایجاد شده است.

آژانس‌ها همچنان فروش هتل و بلیت هواپیما را بدون محدودیت تا امروز ادامه داده‌اند و اکنون در آستانه تعطیلات عید فطر با وجود قرنطینه سه‌هفته‌ای در ترکیه، تبلیغ تورها را حتی به شهرهای ساحلی این کشور علنی کرده‌اند.

آن‌ها معتقدند توری به نام ترکیه وجود ندارد و خدمات این مسیر به صورت بلیت هواپیما و هتل و معمولا بدون گشت عرضه می‌شود. یونس دقیق‌کیا، رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی می‌گوید: پروازهای ترکیه همچنان برقرار است و تنها تورهای گردشگری لغو شده‌اند و بیشتر پروازهایی که در این مسیر انجام می‌شود، جنبه تجاری دارد. سخنگوی سازمان هواپیمایی هم تاکید کرده که فقط پروازهای ضروری و تجاری بین دو کشور انجام می‌شود و پرواز توریستی نداریم.

اما چگونگی تفکیک پروازهای توریستی و تجاری از یکدیگر هم جای سوال دارد. با این حال هم‌اکنون تبلیغ تور شهرهای ساحلی ترکیه (آنتالیا) در آستانه تعطیلات عید فطر با قیمت حراج‌خورده، حدود ۶ میلیون تومان در بعضی از آژانس‌های مسافرتی مشاهده می‌شود. همچنین تور استانبول به صورت پکیجِ پرواز و اقامت با قیمت پایه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای پنج شب درحال تبلیغ است.

اعتقاد آژانس‌داران از ابتدا بر این بود که با این شیوۀ محدودیت که تورها ممنوع شود و پروازها برقرار بماند، از نفود ویروس جهش‌یافته به کشور جلوگیری کرد. حرمت‌الله رفیعی ـ رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران می‌گوید: این‌که گفته شده تبلیغ تور نکنند، در حالی که پروازها برقرار است، منطقی نیست. این‌که همه چیز برقرار باشد، اما اسمش را عوض کنیم و به آن «تور» نگوییم مسخره است. زمانی که پروازهای ترکیه برقرار است، مسافر به این کشور می‌رود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.