کدام اقلام خوراکی در ۱۴۰۰ ارزان شدند؟

Print Friendly, PDF & Email

جدیدترین گزارش مرکز آمار از قیمت اقلام خوراکی در فروردین ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که در این ماه ۱۱ قلم خوراکی با افت قیمت همراه شده‌اند. این اقلام غالبا میوه و سبزیجات هستند.

کد خبر : 8831
تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 15:43
کدام اقلام خوراکی در ۱۴۰۰ ارزان شدند؟
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , موز، هندوانه، خیار، کدوسبز، پیاز، تخم‌مرغ، بادمجان، هویج، پرتقال، قارچ و خامه اقلامی بودند که با افت قیمت همراه شدند. موز و هنداونه به ترتیب بیشترین کاهش قیمت را ثبت کردند.

بر اساس این داده‌ها، نرخ هر کیلو موز به طور متوسط در ماه گذشته ۳۶ هزار و ۳۰۰ تومان بوده که نسبت به متوسط اسفندماه حدود ۷ هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد. هرکیلو تخم مرغ هم حدود ۲۰ هزار و ۹۰۰ به فروش رسیده در حالی که ماه پیش از آن قیمت این محصول بیش از ۲۵ هزار تومان بوده است. قیمت خیار نیز به حدود ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان بازگشته است.

با این حال دیگر اقلام خوراکی با رشد قمیت مواجه شدند، بیشترین افزایش قیمت را نیز گوجه فرنگی و انار ثبت کردند. متوسط قیمت گوجه ۶۳۰۰ تومان بوده که نسبت به اسفند ۱۰۰۰ تومان افزایش نرخ را نشان می‌دهد.

قیمت گوشت مرغ حدود ۱۵۰۰ تومان افزایش یافته و به بیش از ۲۷ هزار تومان رسیده است. قیمت گوشت گوسفندی و گوساله نیز بیش از ۶ هزار تومان رشد کرده و به ترتیب به بیش از ۱۳۶ و ۱۲۳ هزار تومان رسیده است.

تغییر قیمت اقلام خوراکی در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به اسفند

 

در فروردین ماه ١۴٠٠ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

غلات: در این گروه، اقلام «شیرینی خشک» با ۶،٨ درصد و «برنج ایرانی درجه یک» با ١.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها: در این گروه، اقلام «مرغ ماشینی» با ۵،٩ درصد، «گوشت گاو یا گوساله» با ۵.۶ درصد و «گوشت گوسفند» با ۵.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم‌مرغ و انواع روغن: در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «روغن مایع» با ۵،٣ درصد، «شیر خشک» با ۳.۹ درصد، «کره پاستوریزه(کره حیوانی) و دوغ پاستوریزه» با ۲.۱ درصد بوده است. همچنین در این گروه قیمت «تخم‌مرغ ماشینی» با ۶.۱ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

میوه و خشکبار: در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به «انار» با ۸.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. همچنین در این گروه قیمت «موز» با ۲۶.۷درصد و «هندوانه» با ۱۵.۹ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

سبزیجات و حبوبات: در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به «گوجه فرنگی» با ۱۸.۲ درصد، «نخود» با ۶.۶ درصد، «لپه» با ۴.۸درصد و «عدس» با ۴.۳ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. همچنین در این گروه قیمت اقلام «خیار» با ۱۴.۲ درصد، «کدوسبز» با ۱۱.۳ درصد و «پیاز» با ۶.۳ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها: در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به «شکر» با ۵.۶ درصد، «قند» با ۴.۸ درصد و «نوشابه گازدار» با ۴.۶ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.